Gå til innhold

kan noen se her litt, ang mat og pupp..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Snuppsi er snart 7 mnd. Får en stor posjon grøt på kvelden og litt frukt svisker, har smakt banan, eple,pære o.l.

Har nå akkurat begynt å gi litt grøt på formiddagen også.(fra i dag) Men har ikke startet med middag enda..

Greia er at jeg ammer så besatt mye. Rett etter dupp, før neste dupp, pupp,pupp og atter pupp.. Dette har blitt litt mindre når hun får grøt,da og det er jo bra, men er bekymret for "produksjonen" og for fortsettelsen.. Vil melka bli mye mindre? Hvor ofte er det normalt å amme? Fram til nå ammer jeg ca 10-12 ganger pr dag, nesten:-/

 

"problemet" mitt er vel som følger: Jeg er redd for at det skal bli slutt på melka av å amme mye mindre. Så jeg vegrer meg for å øke på med fast føde. Og i tillegg er babyen min veeeeldig stor, og jeg er redd hun skal bli enda større hvis melka blir bort og jeg må gi mme istedet...

 

Kan dere ikke skrive litt om hvordan dere ammer og gir måltider?? Så jeg kan se hva som er "vanlig"?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vil nok anbefale deg en tur til helsesøster, og prate litt med henne, det er hun som har de fleste svarene!

jeg kan bare hjelpe med mien erfaringer!

usikker på antall amminger om dagen, men 10-12 høres mye ut! men barna er forskjellige, noen foretrekker da korte små måltider ofte, enn noen få store!

 

vi har hatt litt problemer med innføring av mat, sara har ikke vært så begeistra, det har løst seg litt nå, men vi ga litt grøt som forkost, (noen ganger) lunch og kvelds, fikk ikke i henne særlig mye, da, og pupp var fremdeles det foretrukkne, så produksjonen gikk ikke særlig ned. begynte med middag fast for 2,3 uker siden, og gjerne litt frukt midt på dagen.

 

hun liker middag bedre og bedre, og grøten blir lettere å gi i større posjoner, er langt unna en full posjon, da, men det går oppover!

men føler selv at amming er "hovednæringa" for å si det sånn!

 

tror ikke vi skal stresse så mye med melkeproduksjonen, den skal jo tilpasse seg etterspørselen, og spiser babyen mer fastføde, er det ikke så farlig at produksjonen minker i takt! jeg pleier forresten å pumpe hver kveld, og bruker den melka til kveldsgrøten neste kveld!

 

er du bekymra for størrelsen til jenta di, ta det opp med helsesøster også, og hør om du skal ta hensyn til det når du gir mat! men tipper at det ikke er noe å tenke på, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa her e vel 7 mnd, og har fått graut frå ho var 4 mnd, for ho la for lite på seg før det. Amme/gir mat nå ca kvar 3 time..

 

Ho får som regel frokostpupp i senga.

Så ein pupp og graut til neste måltid.kl. 6-7 ein gong

Så berre pupp til neste måltid(kanskje litt frukt)

Så berre pupp eller ein pupp og middag( e kje så konsekvente på middag endå)

Og så ein pupp og graut til kvelds 18.30

 

Eg har mindre produksjon enn eg hadde ja, men det er naturlig når ho får såpass med fast føda.

Eg vett kje ka som er normalt, så du får studera svara her, og kanskje snakka me hs ja:)

 

Lykke t:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pupp i sängen

gröt kl 9

pupp 10-11

frukt + pupp ca kl14

pupp 16

gröt 18

pupp i säng kl 19

 

pupp ca 2 ggr på natta

 

ibland prövar vi m middag men det går inte så bra än..

när de blir äldre så blir det väl så att man bara ammar en gång till kvälls el morgon. tror melkeprod anpassar sig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...