Gå til innhold

Farlig å reise til syden når man er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise på fredag være borte i 2 uker, er reff for maten osv.. kan man bade i boblebad når man er gravid? Skal bo på et lukshushotell med spa og greier, men gravide kan vel ikke ta det som jeg har skjønt..

Og å sole seg er det farlig?

Noen som vet er bekymret

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg kom akkurat hjem fra syden forrige uke. Var på SPA hotell. Der koste jeg meg i boblebad, og i spa anlegget. Hadde også aromaterapi. Trodde ikke dette var noe farlig? Koste meg da jeg:)

Skrevet

Det er mer toxoplasmose i syden, så du må være mer varsom med hva du spiser. Foreslår at du heller spiser kokte grønnsaker enn salat, og ligg unna parmaskinke etc, de vanlig matrådene. Spa og sol vet jeg ikke noe om, tror det bare er overoppheting som er farlig?

Skrevet

hei :-)

kos deg masse i syden, og ikke vær bekymret! jeg kom akkurat hjem fra to uker i tyrkia, marmaris.. koste meg kjempemye, tenkte bare litt på hva jeg spiste, men det gikk bra det. ang soling tror jeg kroppen din sier ifra når du ikke orker mer. jeg kan ligge å steke mange timer i strekk, men nå disse ukene har jeg for det meste sitti under parasollen.. jeg blei rett og slett for uvel i sola. det kan også ha noe mer at det var varmebølge der; 40 - 50 grader er litt for mye!

KOS deg masse, blir siste turen for nurket kommer :-)

God tur!!!

Et tips; støttestrømper er lurt på flyet, ikke behagelig, men reduserer sjansen for blodpropp, det vil vi ikke ha noe av!

Skrevet

så deilig med litt freie da=) Håper du hadde det kjempe fint=)

Er suikker om vi skal dra pg at at jeg har blitt så dårlig=( kvalm hele tiden vondt i hodet osv=( men får se=)

Skrevet

Hørt at man ikke skal ta boblebad når man er gravid... husker ikke helt hvorfor..

Skrevet

Det er som de andre sier, maten som man børe være ekstra obs på. Husk at alt må være gjennomstekt og vasket.

Ang soling er det viktig med høy faktor, pga at man blir fortere solbrendt og kan få pigmentflekker når man er gravid. Og viktig å lytte til kroppen i tilfelle den blir overopphetet. Steking av magen kan gi høy temperatur der inne!

Ang boblebad er det den høye temperaturen i vannet som gir ekstra grobunn for bakterier som kan være farlig. Jeg ville ikke sittet der så innmari lenge hvis jeg var deg, men litt er sikkert ikke farlig.

Skal ut og reise selv, og har lest masse om det. Søk på gravid+reise på google, så finner du masse info.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...