oktopus Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Hva gjør mann når sykt barn dagene er oppbrukt og barnet er sykt?
solstråle69 Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Permisjon uten lønn. Det er IKKE lov å bruke sykmelding eller egenmelding på dette.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Blir permisjon uten lønn for det er ikkje lov å sjukemelde foreldra når det er ungane som er sjuke, sjukemelding er når du er sjuk, er ikkje du sjuk så ingen sjukemelding......................... Det er slik det skal praktiserast men eg veit om legar som sjukemelder for det, ei eg kjenner fikk sm på det grunnlag at det kunne hende ho fikk diare og oppkast også, ungen hennars holdt på i nesten to uker med det før han var frisk att, mamman fikk da sm.
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 man bruker sine egne egenmeldinger. Dersom barnet har en kronisk sykdom (kan være f.eks gjentatte ørebetennelser etc), kan man søke om 10 nye dager, Ta kontakt med legen,,
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 jeg har snakket med NAV ang dette, og det hun sa var at dersom sykt barn-dagene var oppbrukt, så brukte folk rett og slett sine egne sykedager.. Er ikke alle som har råd til perm. uten lønn....jada, jeg vet at det egenlig ikke skal være sånn, men hva skal man gjøre da? Ikke alle som har familie og venner som kan stille opp som barnevakter.
~sjiraff~ Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Skikkelig bra råd fra en tydelig inkompetent nav arbeider. Har man ikke råd til permisjon tar man ut ferie.
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 hun bekrefte bare det jeg spurte henne om...dersom vi har brukt opp sykt barndagene, tar vi av våre egne egenmeldinger da? "ja, det er jo det folk gjør"... Ikke alltid mulighet for å ta ut ferie...spesielt ikke hvis en har to barn som ikke blir syke samtidlig, (når den ene er blitt frisk så blir gjerne den andre syk..) da kan det jo fort gå en uke. Må jo spare ferie til f.eks sommerferie, jeg synes hver og en får føle hva en gjør....og hva en har råd til..
Pølsa Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er ansatt i staten, og vi har 10 velferdspermisjonsdager i året. Det er ikke helt klart definert hva disse skal brukes til, men vanligvis går de til begravelser, flytting etc. Disse kan man imidlertid bruke dersom man har brukt opp syke barn dagene. Men det er i staten da - jeg vet ikke hvordan det er i det private næringsliv. Tror ikke du har rett på egen sykemelding, men det er vel i grunnen opp til hver enkelt lege å bestemme. Tror det finnes egne ordninger for barn som er kronisk syke, i hvertfall (barn som har en eller annen kronisk sykdom).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå