Gå til innhold

syden...

Soleie m/3 gull :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært i syden med deres små, har dere tatt med alt av mat og bleier o.l da?? får jo så vidt plass til det. og kommer jo garantert til å få overvekt. eller har de rett på egen bagasje kvote selv om de ikke har eget sete på flyet?? noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal du reise med bagvogn kan du stappe en ekstra bleiepakke i den posen for spesialbagasje sammen med vogna!

forøvrig så trenger du ikke drasse med deg alt. vi hadde med grøt og erstattning tilfelle puppen tok slutt. hun var 4 mnd første gang og 7 mnd neste gang vi dro.

Skrevet

ja det var en god ide, hehe:) Har pakket med grøt og mme. Men mini her spiser middags glass oxo, og er jo de som veier mest.... hva gjorde du med drikke uten om melk, gav du bare vann??? mini er ikke noe spesielt glad i vann, og drikker bare 3 flasker melk om dagen, så er så redd han ikke skal få i seg nok veske..

Skrevet

ja, bare vann men det ble ekstra mye pupp i varmen da. middagsglass kjøpte jeg i spania iallefall. var helt greit og lille spiste det uten å mukke. trengte ikke det når vi var på kypros da det bare var pupp som var aktuelt enda da.

det går ganske mye i baggen til vogna, men ville ikke sent noe som kan knuses der. men en ekstra pose med mme og flasker og dill går helt fint.

Skrevet

men jeg ammer ikke, så her blir det jo bare flasker. kanskje hive på et ekstra måltid med melk der nede da. hvis jeg ikke får i han noe vann:)

Vi skal til rhodos, og vet jo ikke om de har baby mat der nede, som er make som her hjemme uten noen andre tilsettninger..

Skrevet

kan være mer sukker i det, men at de har det tror jeg helt sikkert! :D

ja hiv med litt ekstra melk så han får nok om det er varmt. men som regel tar de vann i varmen! :D

Skrevet

Var i syden januar da var jentene 2 måneder og 19 måneder. Hadde ikke med mer enn bleier nok til noen dager. Heller ikke mye mat. Kjøpte det meste der. Begge jentene gikk under oss men det gikk veldig fint.

Skrevet

oki:) hvor var du da, og var det dyrt å kjøpe tingene der nede??

Skrevet

Vi hadde med middagsglass, pakket i en plastboks, grøt og 1 hel pakke bleier. Måtte supplere bleier, men mat hadde vi akkurat passe med.

Vi pakket med mat for å være sikre på at han spiste. Smaken på middagsglassene er annerledes lenger sør, og ikke er det sikkert utvalget er så bra på minimarkedene heller.

Siden vi pakket med ting som ble brukt opp, så hadde vi ekstra plass til det vi kjøpte, som vi ville ha med hjem igjen. Plastboksen jeg hadde med til glassene kan f.eks. fylles med skittentøy, eller hva som helst.

Ellers bruker jeg gjerne sarrong istedenfor badehåndklær, for det tar mye mindre plass. Det kan du kjøpe der nede...

Og så tar jeg gjerne med slitte badehåndklær, som jeg kan kaste der nede, når ferien er forbi.

Pass på at du ikke pakker altfor mye klær, favorittklærne blir brukt mest, og skylles gjerne opp etter bruk. Og første turen vi hadde med barna så var nesten halvparten av klærne som jeg hadde pakket ubrukt.

Og så prøver jeg å pakke sånn at jeg ikke har ørten kofferter, bager og vesker å passe på.

Skrevet

ja vi tenkte å bare kjøpe hånkler der nede vi, så bare legge de igjen når vi reiser hjem igjen:) hva tok du med til å skylle opp klærene med?? vet du om det går ann å bruke biotex til babyer?? er jo bare de som har sånn ferie posjons pakker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...