Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har aldri vært særlig glad i å pusse tenner.. Vi har prøvd masse, men det blir ikke bedre. Noen ganger er vi heldige om vi får puttet tannkosten såvidt innom leppene på han. Hver eneste gang er en kamp. Bare så det er klart, vi pusser dem altså, 1 eller 2 ganger hver dag. Og vi putter i ham fluortablett, som han liker, mest for vår egen samvittighets skyld (har lest at de ikke har noen hensikt).

Men hører jo at en anbefaler å pusse tennene 2 ganger pr dag, i MINST 2 MINUTTER!! 2 minutter er fryktelig mye når en må slåss med en illsint gutt. Pusser dere virkelig tenner i 2 minutter eller mer?????? (vet ikke om jeg gjør det selv engang jeg.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi tannbørste som er batteridrevet, og jeg må tvinge han til og begynne med, men så går det bra.

Anbefaler en sånn tannkost =o)

Gjest Mamsen til 2,5 jenter
Skrevet

Anbefaler å kjøpe "Dr Barmans" tannbørste for melketenner.

Den pusser alle tre sidene på en gang, dermed får du pusset mer i løpet av liten tid :)

Hos oss er det ingen "kjære mor", det er bare en periode at de små tror de kan bestemme. Etter en stund oppdager de at dette er noe som gjøres 2 ganger om dagen, og det er bare å finne seg i det. Og de trenger ikke være så stor før de faktisk skjønner hvorfor det skal gjøres.

Lykke til med tålmodigheten :)

Skrevet

Har du vist ham eller lest karius og baktus for ham? Når vi gjorde det på samme alder løsnet tannpussen her. Har ikke vært problem en dag siden... jeg prøvde å legge ham med bare fluor her en dag, det ble ville protester fordi karius og baktus kunne bygge hus om natten... og nå nærmer han seg 4,5.

Pusser nok ikke i to min, men det er rett og slett fordi det går så fort og greit. Gaper som en fugleunge :-)

Skrevet

har 2,5 år gammel jente. Fra dag 1 har det vert ett sant mareritt å få pusset tennene.

En kamp og hylskriking, blåholding og tvang, og overgrep hver eneste morgen og hver eneste kveld.

Blir ikke bedre heller.

Karius og baktus, den filmen må vi vise ho..............ja særlig, hun nekter å pusse nå også, for stakkar karius og baktus, vi må ikke være slemme med dem. De må få lov å komme til tanna vår.............jo da, de FÅR lov i mine tenne så..............

Ja sånn gikk det med den filmvisningen her i hus.

Skrevet

Min far tannlegen sier- tell til 20 ikke veldig sakte på hver side- husk å pusse litt på skrå og slik at alle flater blir pusset. Vi har hengt opp krysseskjema- når hun har pusset 30ganger uten å tøyse får hun noe hun ønsker seg- det går bedre og bedre dag for dag og noen ganger går det ikke..

Lykke til- fungerte også med dogåing - bleieavvenning for vår del-

Skrevet

Barn er også veldig sensitive overfor tannkrem. Så pass på at det bare er en liten dæsj,som tuppen av en negl, på tannbørsten, og an MILD type tannkrem.

Skrevet

Kanskje det kan hjelpe dersom han får være med å handle ny tannbørste, og tannkrem? Utrolig hva som kan glede ;)

Har dere prøvd å la ham børste selv?

Vi har avtale med vår gutt, at vi pusser først, så får han ta "finishen" :)) Funker veldig bra her.

Eller at han pusser morgen, og dere om kvelden??

Skrevet

Prøv elektrisk tannbørste som spiller musikk, slår an skikkelig her.

Jeg kommer ikke til å vise barnet mitt karius og baktus. Husker jeg var livredd for de når jeg var liten. Ikke redd av respekt men var virkelig redd for at de skulle ta meg. Synes de var skikkelig ekle og synes fortsatt at de er helt motbydelige.

Var mitt første møte med mareritt. Går an å fortelle barna sine det på en penere måte enn hvordan karius og baktus blir fremstilt.

Fysj, for noen ekle gubber. Grøsser bare jeg tenker på stemmene deres. Vil heller se en skikkelig grøssefilm enn en film med de to.

Skrevet

De fleste har taklet den filmen fint. Det har jo en del med hvordan ting blir presentert :-)

Skrevet

Ja, som min pike som synes såååå synd på karius og baktus som ikke får bo i tanna, og ikke får lof.......hehehe

Skrevet

Hi hi, kan ikke virke på alle. Du får finne på noe verre!

Skrevet

Min 2,5 åring elsker Karius og Baktus, og har sett filmen hundre ganger...og plutselig ble DVD`n borte vekke....Han snakker fremdeles om Maktus, og skjønner ikke hvorfor han aldri kan se dem mere.

Om han skjønner det er tenner de banker i,det er en annen sak =o)

Skrevet

Samme her. Min 2,5-årige gutt er sååå søt når han roper "neeeeeeeeei, gå bott, tannebøsse!" når børsten kommer for å ta Karius og Baktus. Magisk historie, rett og slett.

Skrevet

Her er hun litt under 2 år, og pusser de fremste tennene fint selv. Mens hun koser seg med det, tar jeg den andre tannbørsten og pusser jekslene :). I blant pusser jeg de fremste tennene hennes også, og da får hun pusse mine samtidig :).

Skrevet

Jeg synger Puss Puss så får du en Suss to ganger - i ganske sakte tempo. Da vet han hvor lenge det er igjen av pussingen. Han får pusse selv om morgenen, og om kvelden gjør jeg det, og han blir "belønnet" med Flux.

Skrevet

Jeg lar han få pusse minne tenner samtidig som jeg pusser hans, det går somregel bra. Hvis han gjør motstand så er jeg litt slem jeg da. Jeg sier at hvis han ikke pusser tennene så kommer Karius og Baktus og spiser opp tennene hans. :) Funker hver gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...