har-jente-gutt-og-? Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Heisann! Jeg har hatt to ks tidligere, og fikk beskjed om at hvis jeg skulle ha barn til ville det automatisk bli satt opp ks. Har hørt at man ved dette ks får tilbud om sterilisering. De anbefaler helst ikke flere enn 3 stk og de er jo derinne allikevel. Er det noen som vet noe om dette. Tror jeg skal gjøre dette hvis jeg får tilbudet. Er 37 år og bør vel være fornøyd med 3. Kjempetakknemlig for svar
MorLykkelig Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har hørt om ei som har fått sine 3 barn i godt voksen alder. Hun tok ks med alle tre og fikk tilbud om sterilisering hver gang. De tilbyr det sikkert litt pga alder, men mest fordi de alt er inne, og kan få det gjort i samme slengen. Så sånn sett er det jo veldig greit hvis man uansett vil ha det gjort. Men husk også at man ofte kommer fort i overgangsalder dersom man steriliserer seg. Dette er jo en vurdering du må ta såklart.
har-jente-gutt-og-? Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2008 Jeg trodde ikke de tok eggestokkene ved stereilisering lenger. Da kommer man vel ikke i overgangsalder. Bare lurer jeg
MorLykkelig Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 hmmm... nå ble jeg usikker. Men kan jo være greit å høre med en lege først. Så vet du hvordan steriliseringen kan påvirke kroppen din.
kua kalva,drektig igjen Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 tror de bare kutter egglederne, det gjorde de på mamma
Gjest Skrevet 24. juni 2008 #6 Skrevet 24. juni 2008 jeg ble fortalt om sterilisering når jeg var til samtale om ks denne gang(er mitt 2.ks). sa at det er greit å gjøre det når man allikevel har "åpna", men selvfølgelig opp til pasienten selv! han sa at de kutter egglederne..
Trollkatt Skrevet 24. juni 2008 #7 Skrevet 24. juni 2008 Jeg har hørt at de har sluttet med å tilby det i samme slengen fordi det er så mange som har angret etterpå.
Krusemynthe Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Man blir aldri ANBEFALT noe i en slik sammenheng. Man blir tilbudt det ved planlagte KS, fordi (som mamma'n til marcus sa) man allerede har åpnet og har alt lett tilgjengelig. Det tar 2-5 minutter ekstra - og er, hvis man velger å gå for det, gratis. Tidligere var det forresten ganske strengt at man ikke burde ha mer enn 3 ks, men også der er det nå individuelle hensyn som tas. Dvs. at mange kan godt tåle mer enn 3 ks. Jeg skal hente ut jenta mi (eller VÅR, da ;-) på mandag, og har signert på at jeg ønsker sterilisering samtidig, men i.om. at jeg skal være våken kan jeg når som helst si at jeg ikke vil allikevel (ikke at jeg tror jeg kommer til å ombestemme meg, altså). Man kommer forresten IKKE i overgangsalder etter slik sterilisering. Alt fungerer som det skal - det er bare eggene som ikke får vandre ut i egglederene - og derfor ikke mulighet til å treffe på en hyggelig sædcelle. Man har mensen og ellers vanlig syklus.
yasmina Skrevet 24. juni 2008 #9 Skrevet 24. juni 2008 Jeg skal ogsaa ha mitt 3 snitt naa, om 5 uker+ og jeg fikk tilbudet allerede da jeg skulle ha nr 2. Takket fint nei Jeg skal ikke gjoere det denne gangen heller for denne gang skal jeg foede paa et privat sykehus og maa da betale for det uansett ( utlandet) , men hadde det vaert hjemme hadde jeg vurdert det sterk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå