elisabeth89 Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Hei!!! jeg er 19 år, har prøvd å bli gravid siden januar, uten hell... jeg skulle hatt mens forrige tirsdag, men ingen ting har skjedd,tok test både onsdag og fredag, begge negative:( i dag er det mandag og ingenting tyder på at mensen kommer, snarere tvert i mot.blir veldig brått kvalm, spesielt når jeg spiser.er så usikker på hva jeg skal tro, tør liksom ikke tro jeg kan være gravid heller, er redd for å bli skuffet. noen som har noen erfaringer og meninger å dele??
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Mensen kan bare ha vært utsatt.. kan være stress eller andre ting som at du håper på at du er gravid:) jeg har uregelmessig mens og har følt meg gravid 2 ganger.. hehe.. men det har jeg ikke vært.. så enten vent litt til å se, eller ta ny test å se:)
elisabeth89 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. juni 2008 hei:) tusen takk for svaret ditt!! du har helt rett, kan være det. har akkurat flyttet inni nytt hus og driver å pusser opp. men stresset er jeg hele tiden.. har hatt regelmessig i et halv år nå, foruten denne mnd, skal uansett til legen i morgen for å være helt sikker..lir spennende å se:P
MinStørsteDrømBlirSann? Skrevet 24. juni 2008 #4 Skrevet 24. juni 2008 ja, lykketil.. det kan hende du er gravid:D gi tilbake meld;)
elisabeth89 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2008 ingen baby i magen:( har mest lyst til å sette meg å grine:( hvis mensen uteblir en gang til, skal jeg vente tre uker før jeg tar test. har jo prøvd over et halvt år nå, så begynner å bli veldig bekymret for at jeg ikke kan få barn:s
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 25. juni 2008 #6 Skrevet 25. juni 2008 Føler med deg... Vi har bare prøvd i to måneder, men kjenner den vonde følelsen når mensen kommer eller når man får negative tester... Det er en så utrolig stor skuffelse som brer seg over hele kroppen... I dag har jeg trøsteshoppet.. Hjelper alltids litt, men skulle helst vært mammaklær jeg kjøpte..og søte små babyklær.. Skal samtidig komme med noen beroligende ord, som du sikkert har hørt før også... Du er ung, har masse tid å prøve på! OG det er (uheldigvis) ganske vanlig at det tar lang tid for mange før man blir gravid! Legen min sa til meg at jeg ikke må stresse, for det er vanlig at det tar 6-12 måneder før det skjer.. Og etter 12 mnd med prøving, så kan man be om utredning, for å se om noe er galt..
Gizom81 Skrevet 25. juni 2008 #7 Skrevet 25. juni 2008 Kjære elisabeth89 Hvis du leser litt rundt ser du at det er nokså vanlig at det tar litt tid å få til blinkskuddet. 20% sjangse hver mnd er i utgangspunktet ikke veldig stor! Prøv å puste ut, jeg selv vet at det ikke er så lett å gjøre. !. man hos oss tok godt og vel seks mnd å få til å sitte, men det er ikke lenge i forhold til mange andre! Å begynne å bekymre seg for at det ikke kommer til å gå, gjør nok ikke saken lettere. Har du prøvd alle hjelpe midlene? Tenker da på EL tester, temping og tappetafsing? Hvis ikke kanskje det er på tide? Hvis ja, ta en tur til en gynelokog og snakk litt med dem. Få roet tankene litt... Ønsker deg uansett lykke til!
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 25. juni 2008 #8 Skrevet 25. juni 2008 Gizom - Tappetafsing? Hehe.. Bra ord! Kan du forklare litt rundt det? Hva, hvordan og sånt... Er det sånn at man kan kjenne at livmorhalsen er åpen ved EL?
elisabeth89 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 25. juni 2008 Hei:) tusen takk for beroligene ord.. har snakket mye om det i dag, at vi skal prøve å ikke tenke så mye på den prøvinga, bare kose oss:) er godt å ha noen å snakke med her om dette, noen som er i samme bås:) når er din ikm?? vi må holde kontakt:)
Gjest Tina-Mari Skrevet 25. juni 2008 #10 Skrevet 25. juni 2008 Ja jeg lurer på det samme...hvordan tafser man etter tappen? Jeg er ikke fast inventar i musehullet mitt... Kjenner det lite egentlg *flaut*
drgod Skrevet 25. juni 2008 #11 Skrevet 25. juni 2008 gå inn på pernille.info der står det masse nyttig info om syklus ,el ,tapp osv.. lykke til.
Egget/pfeew med lille nurk Skrevet 25. juni 2008 #12 Skrevet 25. juni 2008 Hei igjen elisabeth! Er godt å ha et forum som dette som man kan dele bekymringer og frustrasjoner... Jeg vil liksom ikke plage sambo og venninner altfor mye med dette.. Redd de skal bli lei av å høre på meg.. Min ikm var i dag, men mensen kom igår.. Dessverre.. Men, er jo bare 2.pp.. Håper det går bedre neste runde! Vil så gjerne at det skal klaffe i løpet av sommeren! Det passer liksom så bra med alt mulig... Og hadde vært fint å føde før neste sommer... Vil ha et vårbarn Jeg legger deg til vennelista mi
Gizom81 Skrevet 25. juni 2008 #13 Skrevet 25. juni 2008 he he jenter, vel jeg har litt erfaring på området, da jeg utforsket dette med lillemann. Skjønte den gang at jeg var gravid før enhver yest kunne fortelle meg det... Pernille.info er min lærebok, men det tar litt tid å "bli kjent" med tappen. Verdt et forsøk mener nå jeg....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå