Gå til innhold

Ikke lov å være så svart.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har akkurat flyttet inn til Oslo etter å ha bodd noen år på landet. Og da mener jeg virkerlig på landet. Der ute er det meste eksotisk og ingen av våre nye landsmenn å se. Etter noen dager i Oslo-byen var vi på cafe m vår 4 årige datter. En sort mann sa til henne: sa nydelig hvitt hår du har! Hvorpå hun ser på han og svarer: det er ikke lov å være så svart. Heldigvis bare lo han, men jeg følte jo litt på det.

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke like lett for de små å skjønne det der med hudfarger og slik nei. har prøvd å forklare sønnen min flere ganger, har nemlig opplevd ett par hendelser der han har vært forskrekket; "oi, de har ikke vaska seg på lenge", og "mamma, se han har jo grisa sjokolade i hele ansiktet"...

• 1 måned senere...
Skrevet

Da sønnen vår var nesten tre år gikk vi begge på skole. En dag hadde vi en klassekamerat med i bilen på vei hjem. Han er fra Eritrea. Plutselig sier sønnen vår: Hvorfor har du malt deg i ansiktet???

Ja ja, men når små barn sier det er det jo bare herlig mener nå jeg da!

• 4 uker senere...
Skrevet

Herregud...

Dette er jo bare for å kamuflere din rasistiske holdning selv. Så skylder du det på barnet. Typisk førstegangsmødre.

Så gjør det ikke saken bedre at du overdramatiserer med å kalle det "eksotisk" for barnet, at du så politisk korrekt kaller dem "våre nye landsmenn" og i tillegg sier "sort mann"...

Å nei! Så "følte du jo litt på det" da... og da er du jo et godt menneske.

Blææææææææh!

Skrevet

Noen som har lest innlegget litt for fort, eller?

Jeg kan ikke se at HI har sagt noe om eksotiks, eller våre nye landsmenn for barnet sitt.

• 1 måned senere...
Skrevet

Herlighet...snakk om å dra konklusjoner å dømme folk nord og ned..

Skrevet

hehe har ikke måttet forklare noe av dette til min datter pga hun har en mørk far og lys mor. selv er hun lys å nå er mor gravid igjen å dattera mi har gitt klar beskjed om at hun vil ha brun baby denne gang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...