Gjest Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Er paprika også et bær? Eller en frukt? Litt usikker på om man kan si frøene er samlet eller ei, de er vel kanskje mest spredd?
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Ok :-) bare lurte litt etter forklaringen jeg fikk før i dag om at på frukter er frøene mer samlet og faste, mens på bær er de mer spredt og paprikafrøene e jo ganske spredd.
___ Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Paprika er et bær. (Svarer sel om jeg ikke er Rebell, men jeg er gartner :-))
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Hmm, da er det opptil flere nettsider som ikke er godt oppdatert ;-)
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Jeg må innrømme at det kommer til å kreve endel omstilling i hode før jeg føler meg fortrolig med å kalle både paprika, agurk, banan og vannmellon for et bær, hehe... Må pugge begrunnelsen, for om jeg nevner for noen at paprika da er et bær så får jeg vel høre det ;-)
___ Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Alt som inneholder frø er frukt, men det finnes veldig mange typer frukt. Bær er en type frukt, nøtter en annen, steifrukt en tredje og så videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå