Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror min drømmejobb er egyptolog (slevfølgelig plasert i egypt!).

Eller noe enklere som jordmor, DET hadde vært kjekkt det... Kanksje jeg skal bli det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drømmejobben har disse kriteriene (og da driter jeg i hva jobben er)

*gjøre minst mulig

*over lengst mulig tid

*og tjene mest mulig penger. ;)

Men sånn bortsett fra det,så hadde jeg gjort meg bra som politiker.

Skrevet

valpepasser

hundetrener

sjokoladesmaker

eller det jeg er: lærer på voksenopplæring for innvandrere og flyktninger

Skrevet

Forfatter som hovedyrke og så jobbet litt som lærer på videregående for å få litt sosiale innputt. Nå er jeg lærer og kan undervise på videregående (men skal jobbe på ungdomstrinnet nå), så jeg er heldig som er delvis ved drømmeyrket. Kunne også tenkt meg å jobbe som lærer 1 år i India på en internasjonal skole. Må vel spare litt da om jeg skal få det til, hehe...

Gjest Rebel & soggy bottom baby
Skrevet

Jordmor med godt betalt

Men det skjer jo ikke. Så jeg satser på utdannelse innen økonomi og ledelse, finner meg en jobb jeg trives med og håper den er godt betalt. =) er det ikke det da, innen økonomi og ledelse?

Skrevet

Har du vært i egypt noen gang lenesan? Jeg drømte også om å bli egyptolog, men etter å ha vært der mye må jeg innrømme at det ikke frister å grave rundt i sanden der hele vinteren :-)

Ellers er jeg ganske fornøyd med jobben min. Hadde det vært en 80% stilling i stedet for 100% hadde jeg vært veldig fornøyd. Det er bare synd at jeg tilsammen kun har tre års kontrakt og at det er veldig usannsynlig at jeg noensinne finner noe tilsvarende igjen :(

Skrevet

ÅÅååh, ja! Tenk å kunne leve av å passe valper. Det må vera drømmen =)

Kjem nok til å få den reelle drømmejobben om eit par år.

Skrevet

Akkurat ferdig utdannet markedsøkonom og drømmejobben akkurat nå er vel markedskoordinator for et intressant og godt betalende firma. Feks Steen og Strøm, eller et eller annet firma som driver med shipping eller tilsvarende. Markedsplanen vi utarbeidet var for en veldedig organisasjon og det ville også være spennende å jobbe i markedsavdelig for et slikt firma. Feks Forut, Redd Barna eller tilsvarende.

Drømmedrømmejobben derimot er lottomillionær på fulltid;)

Skrevet

EYYYY! Når jeg lurer på drømmeyrke så skla dere liksom drite i lønna, dette er jo bare hva dere mest av alt VILLE drevet med hvis penger ikke fantes (kremt).

Selvfølgelig ville jeg hatt en jobb jeg tjente mest i verden, men det går ikke.

Kunstner og sjokoladesmaker kommer ganske høyt opp på lista det også!

Pilot også :D

Skrevet

Nei, må innrømme at jeg faktisk ikke har vært i Egypt enda, men skal neste år.

Grave i sand høres jo fint ut... Ja! Lage sandslott :))

Hehe, neida, men jeg har alltid drømt om å bli egyptolog, tror jeg hars ett alt som går an å se om det.

Skrevet

Sand er morsomt nok det, men man får sinnsykt tørr hud, tørt hår, osv av å være lenge i ørkenen. Dessuten er det sinnsykt vanskelig å finne finansiering til utgravninger ... men hvis du virkelig har sansen for ørken og gammelegyptiske kulturminner er det jo alltids verdt et forsøk. Historie og arkeologi kan jo brukes til andre ting hvis drømmen ikke blir realitet :-)

Skrevet

Kommer dessverre aldri til å bli noen realitet uansett.

Er nok godt plantet i hjembyen ja, kan ikke studere det her, og ikke noen å lære noe om dette til heller.

Men hadde jeg ikke blitt gravid som 17 åring så er det godt mulig jeg hadde valgt det, tenkte på det da også.

sukk.

Skrevet

En av USA's dyktigste arkeologer er faktisk firebarnsmor og tidligere bonde. Da barna ble store begynte hun å studere arkeologi. Hvem vet, kanskje det blir arkeolog av deg :-D

Skrevet

Dubber / stemme i tegnefilm.

Musikal artist, eller musikk lærer på barne/ung.skole!

Skrevet

Noe innefor kultur -adminstrasjon, eller bibliotekar eller sjøkvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...