leilu Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Jeg blir snart sprø av denne ventinga..."alle" sier at en føder før termin andre gang, alt går fortere og lettere. Javel? Her sitter jeg, tre dager over termin og venter. Ble sjekket av jm på torsdag, og fikk høre at dette kom til å gå fort. Var moden og hadde to cm åpning. Men det skjer ikke noe. Har hatt bekkenløsningen under kontroll helt til sist uke, men nå klarer jeg knapt nok å gå innomhus. Og jeg tar hver minste murring som tegn på at nå skjer det noe her! Nei, dette var bedre forrige gang - da ante jeg jo ikke hva jeg skulle kjenne etter eller hvor lang tid ting tok. Bl plagene forsvant i ukene før fødsel, men nå er det altså omvendt. Hadde en superrask fødsel (innstilt på 18 timer etter å lest litt, og brukte fem), og "tror" at det skal gå like lett denne gangen. Ikke trengte vi barnevakt. Nå har vi alliert oss med to vennepar, sånn for sikkerhets skyld. Men ene paret drar på ferie i morgen, og det andre på fredag (håper vi rekker det før fredag da!). Til og med mannen i huset holder på å bli litt tullerusk av dette. Jeg vil ha ut ungen NÅ! Trodde jeg var av den sindige og rolige typen, jeg..? *Sukk*
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 jeg er ikke på overtid helt enda... men skjønner deg godt... alle trodde, tom jordmor, at ho skulle komme før, pga mye maserier, tegningsblødning, åpning og moden... men det er vel snart to uker siden... gjør ikke annet enn å vente nå... alt er unnagjort... blir litt smågal av dettte... men må jo bare finne seg i det da
wiwi Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Kanskje ingen trøst da men! Jeg gikk 6 dager over med første og 9 dager over med andre. Gikk meg da en tur i fjøra. Hadde bekkenløsning og var avhengi av krykker. Kom utslitt hjem igjen og sov så godt som en sprekkeferdig ballong kan. Poenget var at om morgenen kom riene og fødselen gikk mye fortere og greiere med nr2 enn med nr 1. Ja det er ikke noe rart en blir dritllei, emn det kommer heldigvis noe som er verdt å vente på. Lykke til! Hilsen snart 4 barnsmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå