Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lærere er de absolutt verste foreldrene man kan ha med å gjøre i ulike sammenhenger. En mare på ethvert foreldremøte, for ikke å snakke om hvordan de ter seg dersom deres barn har et eller annet problem. Da skal ingen stein ligge usnudd i jakten på ekstra ressurser eller spesiell tilpasning. En noe annen holdning enn flertallet har til andre barn som har lignende vansker.

Jeg har sikre kilder innen helsevesenet som hevder at lærere utmerker seg som pasienter også. De gnåler og maser, og skal ha all mulig informasjon. De utmerker seg særlig med behovet for å ha kontroll. Min kilde hevder videre at de forsåvidt kan lures. "Jeg kan gi dem et elendig kne, og de er fornøyde hvis jeg bare tok meg god tid til å informere dem"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart vi lærere vil ha informasjon, hva hadde dere ventet dere liksom?

Skrevet

Var bare bort i kranglete lærere som barn og tenåring.

Nå synes jeg lærere bare er søte, milde og gode :-)

Skrevet

Lærere er verbale, det ligger litt i sakens natur.

Som lærer vet jeg å sette pris på andre lærerforeldre, spesielt om de kommer fra andre skoler, arbeidsplass-kulturer blir av og til inngrodde, det kan være fint med perspektiver fra andre med kompetanse.

Og ad kilden din i helsevesenet... "GI" dem et elendig kne??? Ville vel satt pris på informasjon fra noen andre enn den som skada meg, og hdde jeg fått skikkelig info, ville jeg satt pris på det, ja. Hva er galt med det? Går jeg glipp av noe?

Skrevet

Poenget til kilden min er at de fleste vil helst ha et bra kne framfor bra info, mens lærere utmerker seg ved å være fornøyde med et dårlig operasjonsresultat sålenge infoen rundt var god og grundig.

Lærere er verbale, ja, og i stor grad kontrollfreaker.

Skrevet

hahahaha.....er nesten som høre gubben dette...bare at han går enda lengre. Han har direkte lærerforakt....når jeg prøver å spørre hva vi skulle gjort uten lærere så sier han; greit de har sin nytte, men ikke tinvg meg til å like dem!!! De stiller lengre bak enn tannleger og urologer for hans del..hehe...derfor er han ekstra sur når han er nødt til å være med å foreldremøter ol...selv om han klarer å oppføre seg pent der og da..hehe

Skrevet

Tror du er inne på noe. Vi er vant med å ha kontroll og å organisere verden omkring oss, og da gjør vi det. Vi er også vant med å søke informasjon og holde oss oppdaterte.

Når det gjelder barn av lærere, så er de de siste som får hjelp av ppt osv fordi lærere prøver å fikse sånne ting selv. Men klart når vi kommer dit så vet vi hva vi har krav på. Og om det er noen trøst så jobber jeg like hardt for mine elver som sitter fast i systemet som for mine egne barn.

Men lærere er en sær rase. Bare se hvor mage av oss som gifter seg med kolleger.

Skrevet

Hehe, av og til er det hold i generaliseringer! Men til henne med den lærer-foraktende mannen: Greier han å holde holdningene skjult for ungene? Om ikke kan det gjøre stor skade for dem. Mangel på respekt for lærer skaper et elendig læringsmiljø.

Skrevet

De fleste foreldre er ressurssvake - lærere er det noen ganger i noe mindre grad. Det er naturligvis vanskelig å takle.

Skrevet

Eeeeeh....javel? Så alle andre voksne i samfunnet er ressurssvake? Den skjønte jeg ikke....enda jeg er lærer;)!

Skrevet

Ehm, menneh, pari er normaltilstanden, det vanlige. Dersom flertallet er uvanlige er jo ikke det vanlige vanlig lenger. Det du sier er dermed en umulighet. Lissom.

Skrevet

men sånn helt generelt; flertallet er ikke vanlige, men lærerer'ne er det? hm?

jeg er ikke lærer, men jeg krever forklaringer på tingenes tilstand, da er jeg altså unormal og vanskelig og ikke minst en kranglefant ifølge deg HI?

Skrevet

Det vil eg gå ut fra.

Eg er sjølvsagt både lærer og kranglefant sjøl, på seg sjølv kjenner ein andre....

• 2 uker senere...
Skrevet

He he, ja jeg er kranglefant.........og det er herlig;-)

Skrevet

Det finnes dårlige lærere som i alle andre yrkesgrupper..Men ofte ser du på foreldrene hvordan barna deres blir..Flere ser ikke at det er de selv samt barna det er noe galt med, de skylder på skolen, bytter kanskje skole, men problemet dukker opp igjen..

Skrevet

Det er noe særdeles viktig som "kilden" din ikke har skjønt, men som han burde sette stor pris på: Trenden i dag er at folk krever "et godt resultat" samme hva det gjelder. Lærere vet gjennom egen erfaring at verden ikke er perfekt. Man har de ressursene man har, og bør sette pris på det. Lærere har selv erfaring fra det å gjøre det beste ut av knappe ressurser. De er selv vant med at resultatet av det de gjør, alltid må ses i lys av de ressursene de har til rådighet. For å få et best mulig resultat, er de vant med å snakke sammen om hvordan det skal oppnås. "Kilden" din burde heller sette pris på det at lærere "kan godta et dårlig kne", i disse dager hvor alle klager hvis ikke resultatet blir perfekt. Lærere skjønner at det er forklaringer bak et dårlgi resultat. De fleste driter i forklaringene, for de tar det som en selvfølge at de skal få et perfekt resultat uansett!

Skrevet

Jeg tror at det er mange andre, gjerne med høy utdanning som også er krangelefanter. Når man vet sine rettigheter og står på krava, så er det fort for å bli oppfattet sånn i hvert fall. Er ikke lærer selv, men er nok ikke like lett å ha med å gjøre, nei.. Men jeg er eni i at det er det mye lettere å takle ting hvis man blir skikkelig informert...

Skrevet

Signerer lilja70 og lektor Doppler med tillegg.

Skrevet

Men folk BØR være litt kranglefant, man skal stille krav om man føler at det er ting som bør være annerledes. Cluet er måten man er kranglefant på. Gjensidig respekt bør være et misnstekrav , ellers kan fort budskapet forsvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...