Queen Mary Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Hvordan blir det hvis jeg går ut i permisjon 1okt og velger 10 mnd permisjon med 100 % lønn og min samboer skal ha sine 6 uker på slutten av min permisjonstid? Kan jeg velge å ta mine 5 uker ferie til neste år før samboer tar sine 6 uker? Når skal jeg da begynne å jobbe igjen? Hvis samboer er hjemme de to første ukene etter fødsel går dette da av hans 6 uker?
Makko med to små gutter Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 - Du kan når som helst stoppe permisjonen å ta ut ferie - Hvis han skal ha 6 uker, og du resten + 5uker ferie betyr det at du skal begynne på jobb 43uker etter permisjon start. - Fars permisjon ved fødsel er en velferdspermisjon (ubetalt for en hel del) og regnes IKKE av de 6 ukene han må ta. -Det er forrøvrig ikke lov at begge foreldrene tar ut permisjon samtidig.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 De to ukene ved fødsel tas ikke av hans 6 uker. Du kan ta ferie på slutten av permisjonen ja, men sjekk hvor mange uker du får overført til neste år hvis det er det du gjør. (tror det er noe max antall der) Ellers er det jo ikke noe i veien for å ta 2009 ferien etter permisjonen. Hvis permisjonen starter 1.okt blir 44 uker til ca 5.august. Skal pappa ha 6 uker på slutten begynner hans uker ca 24.juni og da skal du ut i jobb. Bruker du ferien din før hans uker forskyves datoene tilsvarende antall uker. Du kan også ha ferie når han er hjemme med babyen. Mange måter å løse dette med permisjon på.
starfire Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Tror ikke man får overført mer enn to ukers ferie, men er ikke 100% sikker.
Queen Mary Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2008 Takk for svar alle sammen! Dere vet ikke tilfeldigvis om det er mulig å overføre samboers 6 uker på meg. Sliter litt med å få det til da han er selvstendig og jobber mye på provisjon
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Det tror jeg ikke du får. Man kan vel søke NAV, men tror det skal tungtveiende grunner til for å få overta hans permisjon. Mer tungtveiende enn tapt inntekt.
Herkules Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 det lar seg i utgangspunktet ikke gjøre å overføre hans perm til deg uten at det er spesielle grunner til det. Årets ferie kan du ta ut i år og forskyve permisjonen tilsvarende. (om du ikke har tatt den ut i år) Neste årsferie kan du ta ut i eller på slutten av permen. Går mannen din på provisjon kan han beregne et snitt, men om han er selvstendignæringsdrivende så får han vel et snitt av de 3 siste årene.
Trollkatt Skrevet 24. juni 2008 #8 Skrevet 24. juni 2008 Du kan bare få overført hans 6 uker hvis han ikke har opparbeidet seg rett til å ta permisjon. Har han rett til permisjon, mister dere de 6 ukene hvis han ikke tar dem selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå