Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Hvis man kobler ut airbag? Synes det er lettere å ha henne framme hos meg når vi kjører, enklere å snakke med henne om hun gråter og sutrer, mister smokken, leken eller lignende. Men er det ikke anbefalt? Noen andre som har det?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Klart du kan så lenge airbagen er koblet ut.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Nei, man skal ikke ha barnet i fremsetet.. Skjønner at det er lettere for DEG, men det er ikke like trygt og sikkert for ungen din. Det er det du skal tenke på vet du;)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Men føler helle rikke det er så trygt når jeg må drive å snu meg til henne hele tiden. Er så redd for at jeg skal kjøre av veien når jeg må snu meg til henne, klarer jo ikke å høre på at hun gråter ustoppelig! Og ikke alltid man kan stoppe. Hun begynner jo å gråte med en gang etterpå uansett:)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 ehh klart man kan sålenge airbag er koblet fra på riktig måte
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Jo det kan du så lenge air bagen er koblet ut ja! Barnet sitter like trygt forran som bak, så lenge setet er BAKOVERVENDT..
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Nei det gjør faktisk ikke det!! Selvfølgelig, det spørs hvilke sete du har da.. Om du bruker 0-13 kg sete? Eller 0-18? eller 9-18? Osv.. I små spedbarnsseter går det somregel bra å ha de fremme så lenge airbag`en er koblet fra:) Men på de setene for større barn må man ogte ha de bak uansett siden man må stille inn fremsetet etter barnesetet slik at det går i lås.. Mange barneseter som er på den måten desverre:(
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Det beste er faktisk å legge barnet i skiboksen .tryggeste plassen i bilen, men husk å koble inn airbagen.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Så konklusjonen er at man kan, med maxicosi med base 0-13 kg. ??? Noen som har koblet fra airbagen ? Pris?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Bakovervendt i forsetet? Vi har en datter på 9 mnd. Er det mindre sikkert å plassere henne et bakovervendt sete i passasjersetet foran enn i baksetet? Da med den forutsetning at airbagen er koblet ut. Det er veldig praktisk å ha henne i forsetet når man kjører alene med henne... Publisert: 01.11.07 - Sist endret 22.01.08. Svar: Nei, så lenge airbagen er koblet ut kan dere la henne sitte i passasjersetet foran. Det er veldig liten forskjell i risiko mellom forsete og baksete. I tillegg er også hensynet til at man kan oppleve å bli mindre distrahert som bilfører ved å ha barnet der, er også et poeng http://www.tryggtrafikk.no/./?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=3148
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå