Gjest Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Minsta kom jo til verden i mai og skal døpes i løpet av sommer/høst, men når?! Juli er vi på ferie, frem til 11 august. Når vi kommer hjem er det bursdager for følgende i august; Jentenes oldemor, mine tvillingkusiner, min ene tvillingkusines datter, meg selv og en venn. I september er det kaos; Tanta til jentene er først ut, så ei venninne av meg og så fadderen til vesla. Så to av svogerne mine, lillebroren min, bestefaren til jentene og ikke minst, vesla. Blir det for dumt å putte en barnedåp midt oppi alt dette kaoset her? Bør jeg vente til oktober? (har sikkert glemt noen bursdager dog) Hva ville dere gjort?
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Ville tatt dåpen når dåpskjolen er mest passelig jeg da Er det fadderen til hun som skal døpes som har bursdag? Isåfall kunne det vel vært stas med den dagen ?
Gjest dagdrømmer Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Jeg hadde bursdag da nevøen min ble døpt. Var fadder, flott bursdagsfeiring det:) Og snart skal vi i dåp, på bursdagen til dåpsbarnets storesøster. Går fint å slå to fluer i en smekk vel?
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Det er fadderen til storesøsteren og han skal ikke være fadder for hun som skal døpes nå. Så det funker nok ikke... Men ideen var jo veldig god da:) Og jeg glemte jo mitt fadderbarn i slengen, hun har også bursdag oppi alt dette...
Alba44 Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Ville ikke ventet til oktober. Syns det blir for lenge. Spiller vel liten rolle om det faller på en persons bursdag. Dåp er det en gang i livet, og bursdag er det en gang i året )
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Jeg vil ikke "stjele" dagen til storesøster, den skal bare være hennes. Det er under 2 år mellom dem og vi har litt sjalusi gående her hjemme nemlig;)
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Alba34; sant nok det:) Men storesøster er født i september og døpt i februar, så det er liksom ikke noe sånn kjempestress føler jeg. Dåpskjolen passer nok også frem til da, håååper jeg;)
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Ville dere forresten da valgt august eller september?
Leirha Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Det kjipeste er jo å ha det i sommerferien når alle er bortreist. Men de månedene hvor alle har bursdag? Har de da bursdag på selve dåpsdagene, altså søndager? Isåfall kan du jo høre med vedkommende om det er mulig å "låne" den dagen til dåp? Det ble gjort med min 12års dag... Et søskenbarn av meg døptes på min bursdag, husker jeg likte det ikke, var jo min dag da, men jeg var jo liten. I dag syns jeg bare det er kos, men man går jo ikke rundt å husker hvilken dag man er døpt, mend et gjør man bed bursdag. Men var det gjerne ikke det som var problemet? Var det at det var så mye som skjedde? Da må du nesten få skvist det inni mellom alt før ungen er for stor Jeg hadde tatt det i september av de du står mellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå