Trønderbærta Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Har dere på barna penere klær enn vanlig på bhg-fotografering? Hva med håret til jentene? Vi har fotografering i bhg i morgen, og vet ikke helt va ungene skal ha på seg, litt penere enn vanlig tenkte jeg, men ikke stivpyntet. Jenta mi er bestandig et "buste-troll", men må vel få satt opp håret rett før fotograferinga (har egentli fridag i bhg..)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Trollungen hadde på seg ei mørk snekkerbukse og en body med litt klare farger i Ville ikke pynte ham, men samtidig så var det ikke aktuelt å la ham bli tatt bilde av i joggedress for det er jeg i utgangspunktet ikke så fan av. Ble kjempe fine bilder, selv om han hadde tåre på kinnet. Ville ikke bli tatt bilde av sjø.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Vi fikk beskjed om at sterke farger ble finest på bildet. Vi hadde fotografering for et par uker siden, og jeg gledet meg sånn til å få bildene. Så kommer jeg for å hente snuppa, og spør hvordan det gikk:-/ Det viser seg da at det ikke ble tatt portrettbilde av henne, for hun nektet, slo seg helt vrang. Var 2 andre på hennes avdeling som også nektet, samt flere fra andre avdelinger. Ble så utrolig skuffet, og da jeg fikk vite opplegget ble jeg rett og slett litt sur og irritert i tillegg.. Fotograferingen skulle starte kl,0900, så alle måtte være presis. Helt greit.. Men dette er en stor barnehage, så de hadde først tatt gruppebilder, og så portrettene. Da de kom til snuppas avdeling var kl allerede over 11 - hun var kjempetrøtt.. hadde vært altfor mye venting. Dette var siste dagen ( av i alt 5 tror jeg ), så vi fikk ikke mulighet til å prøve igjen. Jeg klaget til barnehagen, håpet vel at fotografen kunne komme tilbake og ta de barna som ikke ble tatt... men slik ble det ikke..
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Huff så kjipt for dere da. Ville ha prøvd å klage direkte til fotografen jeg. Vi hadde heldigvis en knall assistent som hadde forbant seg på at trollungen skulle taes bilde av fordi at det er mammans første unge, så vi skulle i hvertfall få et bilde uansett.(Jeg har en stesønn og) Så hun dro på seg den derre sitte kulissen slik at trollungen sitter faktisk i fanget hennes, uten at det vises på bildet. Sinnssykt snilt gjort. Bildet er jo ikke akkurat et av de beste vi har av ham, men hyggelig å ha likevel. Også vet vi jo forhistorien til tåren på kinnet ;o)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Det var varmt og sol da barnehagen vår fikk besøk av fotograf, så vi tok på vesla en hvit kortermet body og en mørkerosa kjole. Spenne i håret, ellers ser hun så bustete ut med de lange fjonene sine, spurte hun ene ansatte om hun kunne sørge for at spenna satt sånn nogenlunde før hun skulle knipses, og det kunne hun. Fikk bildene i dag, og de ble kjempefine. Til og med et lite nesten-smil og det er ikke dårlig av en frøken på 16 mnd :-)
stripete ullsokk Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Hadde ikkje fin klær, men finere kvardagsklær:) Dongri kjole og genser/topp og musehale i håret. Her har vi heller ikke fått portrett bile av mini i løpet av to år, og det har med at hun er redd. Liker ikkje settingen, elsker bilder vanligvis. Fikk sett det med egne auge, i og med at eg jobber i bhg. Så det kan vera at det ikkje er heilt bhg sin feil, det er ganske mange barn som syns det er veldig skummelt med fotografen....
TurboPrinsessen:-) Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Hun elsker å bli tatt bilde av, også da vi var til fotograf med henne på 1års dagen. Grunnen til at det gikk som det gikk var rett og slett at hun var trøtt.. Det er første gang bhg hadde fotograf, så de lærte masse av denne første gangen. Fotografen burde jo ha litt mer erfaring synes jeg...
Trine & co Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Det var varmt os sol da de tok bilder i bhg til lillegutt og. Hadde på ham en kortermet, litt pen tskjorte som ser ut som om det er en skjorte under, dvs at det er krage i en annen farge, samt at det er litt utenfor tskjorteermene som ser ut som skjorteermer, men den er bare ett plagg, og kortermet. Denne er grønn og blåstripete, og hadde da en kakigrønn capribukse (3/4 ben) til. Det ble kjempefine bilder
Småfolk Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Det ante meg at de måtte vente litt før bildene ble tatt. De sa 09.30 - men i realiteten ble det mye senere. Jeg sendte derfor med et litt penere klesskift, hårbørste osv (søt sommerkjole med hvit kortermet t-skjorte under). Jenta mi er ikke spesielt flink til å holde seg ren, nemlig! Jenta mi er fire år så hun har jo klart å skifte selv da - og børste håret (er veldig stolt av det superlange håret sitt)! Ble så fin att! Har gjort det samme de foregående årene. De ansatte har ikke hatt noe i mot å skifte på henne rett før fotografering. Har jo spurt pent og forklart hvorfor. Men jeg så at de fleste barna ble tatt bilde i de klærne de ankom barnehagen i...ikke alt som var like vakkert synes nå jeg. Det jeg derimot er litt missfornøyd med er disse tåpelige pakkeneløsningene med diverse bildestørresler. Hadde vært bedre om foreldrene selv kunne velge pakkeløsning og pris...Men, men.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå