Gå til innhold

Hvordan "oppdrar" jeg svigermor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min svigermor er en meget bestemt, men hyggelig dame. Hun vil helst bestemme helt selv hvilken rolle hun skal ha overfor mine barn, hvilket ville ha vært greit hvis hun ikke kjøpte seg innpass med mat og godbiter.

Spesielt det siste. VI har allerede hatt en liten kamp om sjokolade, hvilken hun måtte vike på. Hverken jeg eller mannen min vil at sønnen vår på da et år skal få sjokolade. Nå har hun, nesten demonstrativt, med frukt og rosiner hver gang hun kommer på besøk. Det kan være annenhver uke eller oftere.

I går var vi på besøk hos henne og gutten min sov mens vi spiste middag. Da han skulle ha middag etterpå var han for trøtt til å spise noe med en gang så han satt der litt og kikket. Mens jeg skiftet på lillebroren, bestemte farmor at sønnen min skulle få jordbær og hun foret i ham en hel kurv uten middag først. Så fortsatte hun med en liten eske rosiner og en halv kurv druer. Jeg ymtet frempå at dette blir slitsomt for deg i lengden og sa flere ganger at han burde spise noe ordentlig først. Men maten hadde hun kastet og brød syntes hun var for kjedelig.

Supert. Min 22mnd gamle sønn sto til slutt ved kjøkkenbenken og krevde druer! Det er aldri snakk om å kreve noe hjemme, så jeg sa at han hadde fått nok. Gjett hvem som ga han mer! "Det er det man har besteforeldre til."

Hva skal jeg si til henne? Han kommer til å forvente at han skal få og med hans bestemte lynne vil han garantert kreve å få. Vi oppdrar og oppdrar hjemme og gjør alt vi kan for at han skal fortsette å sette pris på det han får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...