Gå til innhold

Hvordan er mennene dere gjennom svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn fra før og bærer på nr to. Min samboer blir far for føste gang om noen mndr.

han sier han vil vite minst mulig om hva som skjer underveis, for han er nærvøs og redd for alt. Vi strevet lenge med på bli gravide og mistet noen ganger før det klaffet.

Gjennom hele svangerskapet har han vert behjelpelig og intressert i meg og om alt står bra til på kontroller osv, men han vil ikke vite noenting ellers. Jeg fikk denne boken hvor mor "eier" en halven og far andre... men han har ikke lettet på den, vil ikke lese, vil ikke vite, vil ikke skjønne. Og jeg synest det er fryktelig travelt dette... Føler liksom ikke vitsen i å sitte å prøve å forklare hormonene mine, lynne mitt, humøret mitt og hvorfor jeg er trist å lei (det er ikke alltid det er noe spesielt) Hadde han lest så hadde jeg sluppet å sagt hevr gang at dette er vanlig. Hadde han lest så hadde han sett selv at jeg trenger nærhet, at det kan være viktig i et forhold. For min del er det alltid viktig men spesielt nå når sexen er borte og alle intime tanker og trekninger.

Føler meg stor, ekkel, uatraktig og alene. Prøver å forklare dette men det er ikke alltid enkelt å sette ordene på det en mener, og mener med dette at far kan vite å skjønne så utrolig mye bare av egen vilje liksom.

Skal legge ved at han er kjempe flink med sønnen min som jeg har fra tidligere, han sitter hjemme så jeg kan besøke venninder om jeg har lyst. Han lager mat og henger opp klær å bytter på sengene osv om jeg bare ber han om det.. ingen problemer slik men dette med svangerskapet... det vil han ikke vite noe om, kun at alt er bra!!

*sukk* Føler seg litt alene egentlig.. kanskje er det jeg som forlanger mye og ikke får det som jeg vil, kanskje er det hormonene som messer med hodet mitt her også!!'

Vel vel,hvordan er deres menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enestående hadde aldri klart dette uten han.

Skrevet

Jeg syns du skal la han få slippe å vite så mye om hva som foregår med babyen jeg, hvis han ikke vil det. Han blir nok veldig interessert når babyen kommer ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...