Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens... Jeg har ikke sagt noe på jobb enda om att jeg er gravid, og gruer meg enormt.. Noen som har noen ideer på hva je skal si? hehe, er vel ikke mange måter å få sagt det på men...

Jeg går i ett årig fast vikariat til 1 april, men har termin den 25 november... ups, ;) de kan jo ikke gi meg sparken, men hu sjefen er skikkelig bitchy.. fysj...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh hvor lang prøvetid har du? Tror kanskje jeg ville ventet med å fortelle nyheten til prøvetiden er over, slik at du ikke mister jobben din. Ellers er det som du sier, ikke så mange måter å si det på - men det kan jo tyde på at sjefen din kanskje ikke blir den blideste (hvis hun er skikkelig bitch?) Lykke til iallefall, blir moro med en liten en da :o)

Skrevet

ja, kanskje litt lurt å vente til den er ute... vet ikke hvor lang den er jeg men.. hmmm! må nok lete fram att kontrakta mi nå ja..

blir nok gøy m en liten en tror jeg=)

Skrevet

Skjønner hvordan du har det! Jeg gruet meg veldig til det også. Jeg måtte bare hoppe i det veldig tidlig, fordi jeg fikk magesmerter og måtte sjekke ut hva dette var. Så da måtte jeg fortelle det veit, for at de på jobben skulle vite hvorfor jeg ikke var pig. Det gikk veldig bra. Men nå er jeg heldig og har en supergrei sjef da!

Du får bare gå på kontoret til sjefen, og si at du har noe å fortelle. Si det rett ut, uten noe omveier. Det er uansett ikke noe hun kan gjøre med det. Hun må ta det med i beregningen når hun har damer ansatt, at noen kan bli gravide gitt ;)

Lykke til! håper det går fint. Og hopp i det og fortell det nå du, så er det overstått. Er verre å gå rundt å grue for det ;)

Skrevet

Ja det er jo greit å vente til prøvetiden er over just in case.

Skrevet

ja, må nok bare hoppe i det.. trur ikke jeg får sparken uansett, de har mangel på folk her som det er... og de jeg jobber med har gjetta seg til att jeg er gravid, og får den største sladre kjerringa vite det, så veit alle det... ;)

Skrevet

sjekk opp dette med prøvetiden din, den er som regel èn til tre mnd - og si det face to face. Bedre å hoppe i det, enn å krype i det :o) går nok bra skal du se. Lykke til

Skrevet

Graviditet er ikke oppsigelsesgrunn, men de kan jo alltids finne på noe for å ikke gi jobb, men det skal de være veldig frekke for å tørre!

Jeg sa ikke noe på jobben til mine overordnede sist, men de fikk høre dte fra andre ansatte. Jeg leverte inn søknad om permisjon i god tid, var ikke ofte borte eller trengte tilrettelegging så hvorfor må jeg si det da?? De ser dte jo tidsnok uansett ;)

Skrevet

Nei de har ikke lov til å si deg opp - men den regelen er det nok ikke mange arb.givere som følger. Dessverre. Om du er best kvalifisert på et jobb-intervju også, og er gravid - tror jeg det er liten sjanse for at de velger nettopp deg - fordi de vet at da må de finne en ny igjen om bare noen mnd. Sorry, men det er bare fakta. Si det når prøvetiden din er over du :o)

Skrevet

Om du sier det så står det på nav sine sider at bedriften må bevise at det ikke er graviditeten som er årsaken til at du blir sagt opp.

Det er jo ikke noen grunn til å si deg opp fordi du er gravid heller Du kan jo gjøre jobben din du.

Sier du det sent så kan de ha gjettet det og så lenge du ikke har sagt du er gravid så kan de lettere skylde på andre ting om de velger å si deg opp.

Om du har termin i 25. nov er du jo 4 mndr på vei så snart synes det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...