Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Trenger tips. Førstemannen vår begynte tidlig å bli trøtt rundt kl.20. Han har alltid vært flink til å sovne av seg selv. Men minsten våres nå på 3 1/2 mnd har vanskelig for å sove av seg selv. Han må sovne på fanget. Og så fort jeg legger han i senga våkner han. Han er trøtt rundt kl.20. Men sovner kanskje ikke før i ti eller ellve tiden. Bare dupper av litt innimellom. Han begynner å skrike så fort han er i senga. Kan jeg la han skrike litt så lenge jeg er der eller er han for liten enda. Trenger tips. Og hvordan jeg kan gjøre leggerutinene. Og gjerne fra dere som har barn fra før som skal legge seg kl 19-20. Er ofte alene på kvelden med begge ungene. Og er ikke da alltid lett å få lagt de til riktig tid.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. juni 2008 Ingen med gode råd?
petite fleur Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Har ingen revolusjonerende råd, men noe av dette kan funke: Sørge for at magen er full, bleia er tørr og at temperaturen er riktig på soverommet. At han har fått rikelig med kos og lek før sengetid. Å legge en trøye o.l. som mamma har brukt, i senga. Brette et teppe rundt hodeplassen slik at det blir tett og trangt å sove i senga. Pakke ham stramt i et teppe. Sokker på hendene slik at han ikke klorer seg og forstyrrer seg selv.
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Henger meg på Oktobernurket. Ha det mørkt og noenlunde stille på soverommet. Har du vugge til ham? Legg ham i senga/vogna/vugga. Stryk ham på kinnet. Gi ev smokk - om han bruker. Gå ut. Gråter han, kan du gå inn, synge lavt. stryke ham på kinnet. PRØV å roe ned i senga. Ev kan du vente til han er heeelt rolig på fanget, og legge ham da. IKke lurt å vente til han sover på fanget. Best om han sovner i senga. Forvent små tilbakesteg før du får det helt som du vil:0) Vi har minst i vugge. Som regel sovnet han selv ved den alderen, om ikke vugget jeg ham rolig til han roet seg, og gikk da ut. Lykke til.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2008 Takk for svar. Har prøvd litt aktivt i dag å få han til å sovne av seg selv. Tror han har sovnet nå. Etter 2 ganger med flaske og så en gang med pupp. Han våkner nok av at han er mere sulten. Eller så mister han smokken og våkner av det. Vil ikke ha smokken igjen i senga. Men har ikke tatt han ut av soverommet iallfall. Så der er det mørkt og rolig. Får prøve dette en stund så går det seg vel til
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Legg en varmeflaske i senga noen minutter før legging. Byss og kos som dere pleier, men legg han i senga (og ta bort varmeflasken) akkurat FØR han har sovnet på fanget/i armene deres.
cammiss Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 det er lurt at de lærer seg å sovne på dagen også av seg selv- slik at de lærer å finne roen- mine to- lærte etterhvert å sovne på gulvet eller i liggestolen sin - eller i vogga når jeg var ved siden av dem.. Lykke til
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Være litt mer tålmodig? Barn er ulike og babyen din er jo liiiiten jo! Ikke alle sovner av seg selv før de er mye større enn det han er, så tror ikke du skal forvente det helt enda heller. Er ikke uvnalig å måtte hjelpe en baby i søvn frem til de er minst 6-7 mnd gamle. Her er det bare 1 av 3 som har sovnet av seg selv før de var 6 mnd, men de to andre fant roen til slutt de også når de ble større og mer mobile. Og jeg hadde samme rutiner osv på dem, så det var ikke det det stod på, de er bare ulike :-)
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 23. juni 2008 Han er ikke så god på å sove generelt. PÅ dagen sover han ofte bare 30 min av gangen. Men i tillegg så sover han hele natta uten mat så det er jo bra. Men han må bli flinkere til å finne søvnen selv. Er ikke så glad i å bli trillet på heller så ikke så mye som hjelper.
Mamma2OO5 Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Jeg fikk et tips på sjukhuset at jeg skulle amme hver 3 time uansett. Dytt i ungen mat gjennom hele dagen. Da skal de ikke ha så stort behov for mat på natta/kvelden. Begynn med rutiner allerede nå. Vi legger først størsten som er 3 år. Når jeg er ferdig med han så underholder jeg misten som er like gammel som din ). Da har jeg han på et teppe på gulvet helt til størsten har sovnet. Da legger jeg han på mangen eller bare lar han ligge på rygg og sprelle. Så går vi på badet og vasker eller bader (når jeg gidder), setter på ny bleie og pysj/body (bare for å markere at nå er det kveld). Så går vi på rommet, der vi bare har et lys på som er svakt og ammer. Da har jeg som regel pakket han inn i et teppe slik at det ikke skal være så forskjellig temp når han blir lagt ned i senga. Da det var kaldt brukte vi varmeflaske så det skulle være godt og varmt å legge seg. Han sover i vogn-bagen oppi senga enda og ligger på lammeskinn.... da er han supertrøtt og sovner som regel.
Mamma2OO5 Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Hæææærligheeet så dårlig skrevet..!!!! Litt trøtt hehe.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 23. juni 2008 Jeg og bruker bagen enda oppi senga. Når sovner han minsten din? Vår sovnet i dag kl.21.30. Det er tidligere enn han har sovnet i det siste. Jeg forventer vel at han skal være lik førstemann som var så enkel å legge. Må sikkert ha litt tålmodighet ja. Skal prøve tipsene her.
Mamma2OO5 Skrevet 23. juni 2008 #13 Skrevet 23. juni 2008 Pleier å begynne stellet sånn rundt halv ni. Så rundt 9 halv 10..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå