Carrie1 Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 jeg tenker mye på, og er redd for at jeg skal få et barn som ikke er friskt, som f.eks har downs syndrom.er dette noe dere tenker og bekymrer dere for også??
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Tenker ikke på det daglig, men plutselig kan tanken komme, og da blir jeg livredd. Det er jo ingen selvfølge å få et friskt barn, men likevel er det det man forventer, og det kommer til å bli et sjokk dersom jenta blir født, og det er noe galt med henne. Krysser fingrene og håper at hun er frisk som en fisk! Og prøver å la være å tenke sånne negative tanker...
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har begynt å tenke på dette i det siste, etter at jeg leste om det i en babybok. Liker ikke å gå rundt og bekymre meg for sånt, men gjør det likevel. Jeg håper tankene snart slipper taket for det er ganske slitsomt.
*bubbs* Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 jeg er ikke redd for downs, men jeg kan av og til bli redd for at noe skal skje under fødselen. prøver å trykke vekk de tankene, men de er vel en naturlig del av det å gå gravid..
Lille Luna Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Er det ikke slik at Down eventuellt oppdages på rutineultralyden i uke 17/18? Alt stod bra til med den lille i magen min på ultralyden, så da er det vel ikke så mye å bekymre seg for? Det er jo selvsagt andre ting som kan feile barnet som man ikke kan oppdage...men jeg velger å ikke tenke så mye på det nå. Det er jo uansett ikke noe jeg kan gjøre noe med nå.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Såvidt jeg har forstått er det vanskelig å oppdage Downs i uke 17/18. Det er lettere å oppdage på ul tidligere i svangerskapet, rundt uke 12-13, noe sånt... Mener jeg har hørt det i hvert fall, men er ikke sikker...
JordbærMamma Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Tenker på det av og til ja, har hørt det skal være større sjanse for at det er noe galt med barnet når det ligger i seteleie ved fødsel, her har snuppa ikke snudd seg enda... Også er jeg bekymra siden jeg ikke har lagt på meg så mye, var ikke overvektig i utgpktet men har likevel bare lagt på meg 4 kg nå i uke 35. Er ikke redd for det akkurat, men tenker jo at det kan være noe. Vi har to navn pga dette da Ønsker oss i utgpkt et litt spesielt navn, men om det er noe spesielt med den lille vil vi heller ha et mer normalt navn slik at det ikke skal bli en tilleggsbelastning for henne...
Vitamin Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Redsel for ikke å få et friskt barn ? Ja, jeg tenker ofte på det i det siste mnd. Men det er ikke noen man kan gjøre nå. Får bare krysset fingeren at det er et velskapt barn og alt går bra :-) Lykke til med dere også med svangerskapet og fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå