Gå til innhold

KETOLYSEKUREN - DINE erfaringer - vil ha mange svar!


kungfupanda

Anbefalte innlegg

Hei, jeg vurderer å begynne på kuren i sommer....men er skeptisk og har "prøvd alt" uten hell. Hvilke erfaringer har du/noen du kjenner?

Håper på mange svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa

Meg selv: har gått ned 16 kg nå siden nyttår. Jeg har skeia ut, omtrent hver eneste dag, og har ikke trent annet enn og gå litt tur, i ny og ne. Jeg har også hatt opphold ved ferier, påske, bursdager, helger med ekstra kos, osv osv...

 

Moren til en bekjent: Gått ned 40 kg på 6 mnd, på slavisk kur. Ingen utskeielser, og turer hver dag...

 

Så ja, den funker!! Tom på meg, som ikke eier viljestyrke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja den virker uten tvil.eg starta opp igjen,er så godt med den maten,og det å få gå jevnt mett heile tida,av god mat.Tok av 6 kilo,eg hadde ikkje så mange kilo som skulle av.Men har tre fire igjen,og hiver meg på ny runde.Lykke til!1Gjekk forresten mange cm inn rundt magen og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

palmesus

 

hva har du skeiet ut med og alikevel fått så flotte resultater? Grattis forresten. Går på ketolyse nå jeg, og i juni/juli så skjer det jo noe annenhver helg omtrent som innebærer alkohol. Grr. hehe.

 

har alikevel gått ned 5-6 kg på en mnd da og er godt fornøyd med det! :D Så til deg som spør, ja det funker. Men du kan ikke gå rundt å være redd fett altså. Ser det er mange som er det. Sparer og spinker på fettet og ender opp med å ikke gå ned.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Tinker-har du hoppa av?? var ikke du aktiv ketolysefan?? hmm...

 

Hva jeg har skeiet ut med?? where to start?????? Hehe :) Vel, det var påske da.. og masse mat på bordet. BOGNA av karbs, men pytt pytt. Har spist det meste, som ikke er lov.. deriblandt en HEL hjemmelaga pizza på 2 dager.. *sprekk*.

Sydenturen var jo ikke karbefri, så da gikk det i loff, chips, poteter...jah... Nei, så jeg kan ikke si HVA jeg har skeia ut med ;)

 

Bra resultat det da! Flotters :o)

 

Og ja, MASSE fett, mindre karber! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortell eom denne kuren i enkle trekk??

Vært å goggla litt nå,men fant ikke noe om hva det egentlig går ut på..Hva man spiser å ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sekretøsa

Enkle trekk. Minumum karbohydrater, MASSE fett!

 

MEN, jeg råder deg til og kjøpe boka, evnt lese MASSE om det før du legger deg i vei. Dette er ikke en kur som passer for alle (les:om du kun skal freshe deg opp til bikinisesongen) men en nøye gjennomtenkt kur, som må følges nøye for å gi resultater. Altså, du kan ikke spise f.eks 4 knekkerbrød om dagen, og masse fett ved siden av... da vil du legge på deg.

 

Man kan spise alt av kjøtt, og grønnsaker som vokser over jorden. MEN, i moderate mengder, da disse også inneholder karbohydrater. En kvinne skal ha i seg 15 gr karbohydrater om dagen. For å vise i korte trekk hva det er, så kan det være 3 knekkerbrød, hvor hver "skive" inneholder 5 gr. 1 egg inneholder som regel 0.5 gr. En agurk inneholder 4 gr (vanlig str). 1 dl matfløte inneholder 3.6 gr... Bare en liten pekepinn.

 

Det det går ut på, er at man tilfører kroppen mye fett, og minimalt av karbohydrater, slik at karbohydratene ikke omdanner seg til fett... Mer fett inn, mer fett ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har 15 kg for mye etter fødsel,så kanskje dette er noe for meg!!!

Er å titter på siden til han ketolyse karn,det er to pakker man kan kjøpe med piller å alt mulig,men er det nok å bare kjøpe boka eller burde man hive seg på en slik pakke???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Da er du nok kvalifisert, ja :)

 

Du må ha pillene, ja.. Ellers kommer kroppen din til og kollapse ;) De inneholder det du ikke får i deg gjennom maten, og i tillegg inneholder de "stoffer" som gjør at du forbrenner karbohydrat.

Så ja, du burde nok kjøpe en pakke! Jeg kjøpte boka og tablettene (pakkene hadde ikke komt da jeg starta). Nå så jeg til min store glede at de hadde piller og bakemiks på butikken i nabobyen, så skal handle derfra heretter :o) (slipper porto og slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

palmesus

 

jo, jeg er en lavkarboer ja.. men det er som med alt annet... man må jo fortsette og ikke gjøre som jeg har gjort... gått på en lang lang sprekk. har ikke lagt på meg noe men har heller ikke gått ned noe. så startet jeg igjen 1. juni da og har hatt god nedgang siden da, men har måtte kalkulere inn sprekker som bryllup og andre festligheter. Det har gått bedre da ja.... Når jeg vet at de kommer og kontrollerer de til den dagen om du skjønner!!

 

jeg får så vondt i hodet av å sprekke nå. kroppen tåler nesten ikke å gå ut av ketose, men gud så lei jeg er ånden og den snåle kroppslukta! haha!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Ja, var det jeg mente du var... :o)

 

Ja, man må jo fortsette, ellers nytter det ikke. Hoff, ja jeg er lei... veldig lei. Men jeg VET jo at det går, bare jeg gidder. Viljestyrke, kom å ta meg!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har ca 10 kg igjen jeg da, og det er leeenge med feit mat! *fnis* Noen ganger kjennes det ut som jeg er utstyrt med fettbelegg på tunga! Rart at man har lyst på alt man ikke kan få.. feit saus når man er på slankern og epler når man er på ketolyse! hehehehehehe.

 

klart det nytter. gi meg din beste oppskrift til middag da. jeg er sååå lei fløtesaus og brokkoli.. haha.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Ja, det har jeg også... eller, helst 15. Da har jeg jaggu gått ned 55! MOHAHAHAHAHA!

 

Jeg er DRITTLEI av fett! Kunne ikke bydd meg mer imot! Bah, men men...

 

Middag? hm, jeg har begynt og lage sopp og løk, stekt i fløte... JAMMI! Passa meg bra når det var knallvær, grilling og gode saker! Men det gikk over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synese at den strenge ketolyse kuren e litt skummel.Å måtte ta kosttillskudd for å få viktige nødvendige stoffer tror eg personlig ikkje er bra.Har laga min egen variant med lite karbo av brød pasta ris og poteter.spiser mye frukt og alle grønnsaker.Spiser og endel nøtter..har gått ned 4 kilo på en uke og da er eg ikkje overvektig heller.Har spist hjemmelaga pizza..men med fibra mel...spiser over hodet ikkje pasta ris potet og brød.tror det er disse karbohydratene som gir resultat for grønnsaker og frukt er sunt uansett om det inneholder karber.

Holder meg og unna snop og potetgull..vanskelig men det går...vet mange spiser litt uten at det gjør noe.

POENGET ER:lite karber gir resultater!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gram

 

kan du utdype litt? mistet håret som i alt håret, mye falt av? når falt det av? under eller etter kuren?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sekretøsa

Japp solei, det gir resultater ;o) Men, 4 kg på 1 uke er jo bra, men det er jo ikke varig! Jeg gikk ned 3.8 kg første uka, men jeg går jo ikke ned 3 kg i uka av den grunn... Hehe (skulle ønkse jeg gjorde det!) Så jeg har kommet frem til at denne passer meg ypperlig, for det er eneste måten jeg klarer og holde meg til "skjemaet" på :)

Men, flott at du klarer og gå ned uten og være så streng, hehe :) Dessuten trenger du vel ikke en sånn kur dersom du ikke er overvektig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida eg trenger ikkje gå ned så mye men først nå klarer eg det med lavkarbo-dietten.Er 1.70 høy og skal ned i 62..det er passelig for meg.

flott at den virker for mange!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...