Gå til innhold

Hva ville dere gjort?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har flere ganger de siste ukene observert en pappa som ikke sikrer barna (8 og 4 år) sine i bilen. Senest i dag passerte jeg dem da de satt i en varebil og minste satt og lente seg over dashbordet og eldste stod (!) mellom setene. Har tidligere sett de i vanlig personbil hvor minste har sittet uten bilbelte foran. Faren kjører ganske sakte da, men dette er snakk om smale, svingete veier i en 80-sone hvor mange ungdommer råkjører. Fort gjort at det skjer en ulykke. Minste går i barnehagen til sønnen min og vi bor på et litt lite sted så jeg kjenner litt til familien, men kjenner dem ikke personlig.

 

Er veldig i tvil om jeg skal gjøre noe her og evt hva. Er oppriktig bekymret på barna sine vegne, de vil jo dø momentant i en bilulykke og foreldrene, eller faren, har jo tydeligvis ikke vett nok til å sikre barna sine. Må innrømme at jeg har veldig, veldig liten lyst til å gå bort og si noe, når man bor på et lite sted er det ikke noe gøy å gjøre seg upopulær, man skal jo tross alt bli boende på samme sted som disse menneskene og deres venner og familie. På den annen side synes jeg det virker litt drøyt å kontakte barnevernet anonymt også. Nærmeste lensmannskontor er over en time unna også, så kan ikke ringe og tipse pilitiet heller, de er jo ute av bilen lenge før politiet evt hadde kommet frem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anonymt brev i posten med litt skremmende lesning og info om sikring?

Skrevet

Er de utlendinger? Har sett en del utlendinger gjøre det...

Skrevet

Nei, de er så norske som du får det. De er veldig hyggelige og snille, godt likt her, og det gjør jo ikke saken enklere heller...

 

Det med postkassen kan muligens være en ide ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...