phantomet Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Vi har lenge snakket om å dra ut på folkemuseet og feire St. Hans der en gang...men i år er ikke akkurat formen min slik at det lar seg gjøre. Dermed bestemte phantom-mannen seg for å ta med de største barna dit alene, mens Måka får sove hjemme imens. Dermed var det bare mammaen og Måka som skulle spise middag, for de andre skulle grille, høre på musikk og kose seg i friluft. Men da pastasalaten med kylling stod klar ville først den ene smake, så den andre, så den tredje...dermed spiste hele gjengen like så greit. *ler* Så nå blir det vel is og kaker på gjengen som kos istedenfor... Phantomet skal bare slappe av hjemme. Kanskje se en film, fylle oppvaskmaskinen og ikke gjøre det slag... GOD ST HANS feiring til dere alle!
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Hi hi! Og god St.Hans til dere også! Her regner og hagler det, og da antar jeg at det gjør det hos deg også.. Det er jo bare 2 min å gå bort.. - Så jeg er overhoooodet ikke misunnelig på de som er ute i sommernorge for å se bålbrenning og leke i sommernatten! Jeg er veldig glad for at guttungen min ligger trygt i sengen sin oppe, sliten etter en utmattende dag i barnehagen, storesøster leker fint i kjellerstuen med en venninne hun har tatt med hjem fra håndballskolen, som skal få overnatte.. og tenker med grøss og gru på Seierspappaen som er å spiller fotballkamp på stadioen rett nede i gata her.. (smiler i skadefryd når jeg tenker etter.. Her er det fotball for alt i verden, enten det er på TV, eller de spiller selv..) Nå skal jeg kose meg med litt jobbing, foring av småjenter, vasking av mengder klesvask (storeM har kommet i jeg-må-skifte-4-ganger-om-dagen-alderen!) og se om jeg ikke finner en ny bok jeg kan grave meg ned i! Begynner å bli noen i disse fotball-tider..
frøydis m/ 4 Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Jeg og mannen tok med oss gutta på st.hans feiring til kommunens vakre strand. Speideren arrangerer der, og når været ikke var regn tenkte vi det var kjekt for storebror. Det var ikke så mange mennesker som trosset stiv kuling og kom, men vi fant ut at de som ikke hadde rukket å pakke vekk vintertøyet var til stede :-) Minsten her mangler vindtøy i passe størrelse, så jeg kledde han med ull innerst, tjukk genser og stappet han i dypvogna. Der koste han seg helt til høyttaleranlegget skulle testes og lyden ble skremmende høy. Da måtte han opp av vogna og godt innpakket i deilig pledd fikk han med seg både sang og bål. De store ungene ble invitert med på skattejakt, der de måtte lete både etter kart og klare forskjellige hindere underveis. Det var kjempestas! Når bålet var nesten nedbrent kunne vi reise hjem med en trøtt og sulten liten venn, og en fornøyd og glad storebror! Og de store jentene hadde kost seg hjemme i freden og roen,- nydelig med huset noen timer for seg selv visst nok :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå