Gå til innhold

Sukker i urinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er 36+3 i dag og har vært hos jordmor for kontroll. Hadde +1 på sukker i urinen. Har ikke hatt dette tidligere i svangerskapet eller forrige gang jeg var gravid. Hvilke erfaringer har dere med dette? Jeg fikk beskjed om å holde meg unna alt av sukker i en uke for så og komme tilbake for å ta en ny test. Kan det gå tilbake slik at jeg unngår svangerskapsdiabetes??? Spørsmålene kommer selvfølgelig etter timen til jordmor er over...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min erfaring er at jeg hadde svangerskapdiabetes.

hatt det i alle mine 3 svangerskap (og jeg er heller ikke overvektig og legger på meg lite i svangerskapa)

Med nr 1 så fant JM litt sukker i urinen. Hun sa til meg det kan være pga jeg har spist noe søtt på kvelden, at det trengte ikke bety noe. Men hun sendte meg likevel på glukosebelastning dagen etter. Og jeg fikk da påvist svangerskapdiabetes.

Med de 2 andre har jeg også fått litt sukker i urinen, har ikke vært mye sukker..kommer som regel i 3. trimester.

Skrevet

Ta en ny test? urinprøve?

For jeg har kostregulert og unngår søtsaker, og da får jeg ikke utslag av sukker i urinen visst jeg da har greid å holde blodsukkeret nede.

Så jeg bare lurer..visst du da holder deg unna i en uke, så vil sikkert urinprøven din være fin, men med engang du da begynner å spise søtt igjenn så vil du jo få høyt blodsukker visst du har svangerskapdiabetes.

Som da vil sikkert gi utslag på urinen din på neste kontroll da visst du har spist litt søtt og hatt høyt blodsukker..

Skrevet

Ja ser selv på meg at jeg fint holder blodsukkeret nede når jeg ikke spiser sukker. Men da jeg testa hadde jeg faktisk for høyt blodsukker selv på fastende og fikk ikke tatt testen. Dette har jo ordna seg ganske bra når jeg holder meg borte fra søtt..Men likevel. Jaja, ikke sikkert en har svangerskapsdiabetes selv om en finner sukker i urinen tror jeg.. Men det ser du jo neste uke - de bør vel ta glukosebelastningen uansett? Personlig måtte jeg mase meg til denne da jeg Ikke hadde sukker i urinen.. Hadde sv.dia.

Skrevet

Jeg hadde 3 + på glukose i urinen i forrige uke. Tok glukosebelastning og den viste negativt på diabetes.

Blir spennende å se om jeg har sukker i urinen nesten gang også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...