Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør man nå ? Skal jeg ta kontakt med en jordmor og en lege? Jeg har vært til min ferilitetslege på kontroll i dag, men regner med at jeg snart skal gå til vanlig lege.

Hvordan har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skal først til lege,hos han skal jeg spørre litt om jordmor å sånn..Så håper jeg kan gå litt til hver.

Skrevet

Her jeg bor er første kontroll hos lege. Tar masse blodprøver og blodtrykket og fyller ut skjema. Dette skjemaet skal du ha med overalt. Var på første kontroll i dag og er nå 10+3. Hadde nok måtte vente enda lenger dersom det ikke var for leges og min ferie... Her er det bare ei jordmor å velge mellom og heldigvis er ho kjempegrei og flink. Jeg tok kontakt med ho selv og har fått time uti august. Regner med at UL er like etterpå.. Jeg går bare til jordmor utenom den første kontrollen, pluss at jeg er til lege nesten på slutten av svangerskapet. Dette fordi jordmor har bedre tid og har mer spisskompetanse innen svangerskap.. Men vet at folk gjør forskjellig.. Lykke til..

Skrevet

Jeg har valgt å kun gå til jordmor. Dette fordi fastlegen min ikke har så god kunnskap om graviditet, synes jeg. Fikk dette inntrykket når jeg mistet sist.

Så jeg har bestilt time hos jordmor i uke 12. Der kunne de visst ta alt av prøver også, så trenger ikke gå til lege med mindre jeg trenger sykmelding eller blir syk selvfølgelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...