Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Jeg tar ikke i mot det om jeg får det kastet etter meg!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Tror ikke oppdrettsfisken vil ha deg heller.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Biologi læreren min sa alltid: " Jeg spiser aldri oppdrettsfisk utenom da jeg evt har uvi el.l., først da trenger jeg antibiotika!" Oppdrettsfisk inneholder så mye tungmetaller og karbonforbindelser at det er mye bedre å la være å spise det enn det er sunt å spise det! (Kilde: Mat og helse). Men for all del, den som vil ha i seg det svineriet i god tro må bare gjøre det!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 "vanlige fri" fisk inneholder like mye dritt, tenk på hvor forurensa små fjordene rundt om i landet er...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Herlighet,her viser HI typisk norsk oppførsel.. Trangsynt og snevert... Det er faktisk sant at det er MER dritt i fri fisk enn i oppdrettsfisk. Ok,oppdrettsfisken har spor av antibiotika. .Mens den andre fisken er dritfull av kvikksølv,ddt osv... Prøv å være litt mer opplyst HI....
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Til anonym 19.55 23.06.2008 Spiser du Kveite?
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Min mann jobber i fiskerioppdretten og jeg spurte han nå om fisken er full av dritt, eller antibiotika.. Og det er den ikke... Når de først begynte med oppdretts fisk på 20 tallet eller fra veldig gamelt av brukte de antibiotika i fisken.. Fisken blir vaksinert når de er små, og that's it. De prøver å holde fisken mest mulig økologisk.. Sunt og veeldig god fisk.. Jeg spiser oppdrettsfisk og fri fisk..
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Har selv hatt en kontor jobb i fiske industri noen år og spiser gjerne oppdretts fisk..Det jeg er MYE mer skeptisk til er foredle produkter...For fisken som går til foredling er enten for gammel til å selge som fersk fisk, eller for stygg til å selges som fersk fisk... Så jeg passer på å se hvor fisken er pakket (ser det på kodene på merkelappene)..... Så jeg har mye større kvaler med å spise findus fisk enn å spise oppdretts fisk.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå