Gå til innhold

hvor lenge kan 3 mnd.gamle tasser sitte i vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på ferie sånn rundt når tassen er 3 mnd gammel også har vi to vogner, og den ene er sånn sammenleggbar med fire justeringer hvorav den ene er nesten helt liggestilling også lurer jeg på om det holder? han skal jo ikke ligge der så veldig lenge av gangen tenker jeg og ikke om natten eller noe.

er det noen tommelfingerregler på sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da gjelder det vel samme regler som er for bilstol.

Skrevet

de sier jo det at så små babyer skal ha full liggestilling pga ryggen blir feilbelastet.

jeg hadde tatt en vogn med full liggestilling uansett hvor jeg skulle om min baby hadde vært 3 mnd..

Skrevet

Er nok best å ligge flatt når de er såpass små ja... Får vondt av de ny moderne vognene der man tar ut bilstolen og setter den rett i vogna. Forferdelig.

Skrevet

Ville også tatt med vogn med full liggestilling. Når det gjelder bilstol på vogn så er det ment for småturer da, ikke for mange timer... :o) Jeg bruker bilstolen på et zapp understell, men ikke inne på kjøpesenter eller trilletur, kun små shoppingærender ut og inn av bilen. Alt med måte... :o)

Skrevet

Hei.

er i akkurat samme situasjon selv. gutten min blir 3 mnd denne uka og vi reiser på ferie neste uke. har kjøpt en trille (carena) som virker ganske lik som den du beskriver. denne tenkte jeg at han kan bruke når han sover om dagen. sover jo i seng om natta, og kan sitte litt i bæresele, ligge på fanget osv. iløpet av dagen også. blir sikkert ikke liggende i vogna mer enn 3 timer i strekk, og ligger mer bakover enn i bilstol.

jeg er også litt usikker på om dette er helt bra for en så liten baby, men tenkte å høre på helsestasjonen når jeg er på kontroll..

det kan jo du gjøre også; godt å være helt sikker på at de små har det bra:)

god ferie:)

Skrevet

Det er ingen begrensning på tiden en baby kan sitte i bilstol.

Må bare påpeke at i resterende deler av den vestlige verden er det en langt mer ustrakt bruk av bilstol til nyfødte enn det er her i Norge. De fleste barnevogner som er å få kjøpt i vesten er uten full liggestilling (der barnevognen ser ut som reisetriller). Det er så langt ikke kommet frem noen bevis for denne rygg-problem faktoren som norske helsesøstere og jordmødre fremhever.

Gå for vognen med "nesten full liggestilling" om det et det letteste for dere. Babyen sier selv ifra dersom det blir ubehagelig, og da får dere ta han opp eller legge han flatt.

Skrevet

Det er vel en grunn til at fysioterapauter sier babyer bør ligge mest mulig flatt.. De får ikke provisjon av salget på flattliggende vogner!

Det anbefales at de ikke sitter mer enn 20min i strekk i bilstol, så å si det ikke er noen begrensning er tull. Selvsagt lar det seg ikke gjøre i praksis alltid, men man må prøve å se hele bildet, begrense mest mulig selv om det skjer unntak.

Skrevet

20 min i bilstol????

De kan sitte lengre enn det ja.

Skrevet

Henger meg med på denne.

Babyene sier ifra når de blir "slitne" i ryggen av og sitte i bilstolen. Så det er veldig individuelt hvor lenge de kan sitte.

Så lenge vognen har tilnærmet liggestilling, ser jeg ikke noe problem med og bruke denne.

Skrevet

tror ikje det noen regler for hvor lenge babyer kan sitte i bilstolen...

emilie har suttet mest i 3timer, og hun var like blid og fornøyd da vi kom fram som hun var når vi satt henne ned i bilstolen hjemme :o)

di sier ifra så fort di syns det er ubehagelig!!!!

emilie sitter også en del i vippestolen, så tror ikje det er noe problem å la baby på 3mnd sitte litt oppe i vogna.... har prøvd med emilie og hun elsket det... er 3mnd og 1 uke :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...