TuFB Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Lurer på om jeg skal gi bort litt morsmelk til sykehuset jeg sogner til, men lurer på om de vil ha melka mi! Gutten min er nå 2 måneder. Er det sånn at hvis man gir bort morsmelk til sykehuset så må man være veldig forsiktig med hva man spiser/drikker? Noen som gjør dette, og hvordan kom dere i gang?
klumpen og gullet Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Alle kan gi, du kan ikke røyke eller drikke, eller gå på medisiner, men bortsett fra det kan du spise og drikke hvasomhelst. Ta kontakt med sykehusets barselavdeling, og hør om de har en melkebank. Ikke alle sykehus som har. Det er en innmari fin ting å gjøre, men det er litt jobb, så du må være litt innstilt på det. Spør gjerne mer om du lurer på noe! =)
TuFB Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2008 Jeg drikker en del kaffe, og det er ok? Sogner til Ahus, og de har bank. Kommer de hjem til meg og henter melka, og hvor ofte skjer dette - og hvor mye bør man ha fått pumpa ut? Du gjør dette?
klumpen og gullet Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Ja, har trappet litt ned nå, men har gjort dette siden datteren min var sju åtte uker ca. Bare drikk kaffe, det gjør ingenting. Jg leverer også til Ahus. Ring melkebanken der og spør etter Anne. Hun er kjemephyggelig. Du må selv levere den frosne melka. Du kan levere så ofte eller sjelden du vil. På Ahus får du utdelt halvliters bokser som du fyller opp og leverer. Jeg pumpet på det meste ca 150-200 ml om dagen. Av og til får man melka i retur fordi det er bakterier i den. Da kan babyen din drikke den i stedet, men ikke de syke og premature barna. Hygiene er veldig viktig, koking av pumpe og flasker, og vasking av hender og antibakteriell salve osv... Som sagt, litt styr, men en veldig veldig god gjerning! =)
TuFB Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 23. juni 2008 Spennende!! Jeg skal prøve-pumpe litt her hjemme for å se hvor mye jeg får ut! Takk for svaret, veldig bra -nå veit jeg mye mer!!.-)
mamma til 2 små:=) Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Jeg ringte men fikk ikke lov pga jeg går på medisiner pga blodpropp...ellers hadde det gått bra men jeg ville nok hvert forsiktig med løk og annen sterk mat.Babyene er somregel premature
❤lille stjerne❤ Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Vet ikke om det stemmer, men mener å ha hørt at man bare kan donere melk fram til ens egen baby er 5 mnd? Synes det er utrolig flott gjort av dere som gir bort mm! Jeg vurderte det selv, hadde mye melk. Men datteren min var så krevende den første tiden at jeg hadde ikke tid og energi nok til det.
mamma til 2 små:=) Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Nei det stemmer ikke pga hu jeg snakke med på sykehuset ang det å gi bort melk lurte på om jeg ville gi etter jeg er ferdig med medisinene mine.Er ikke ferdig med dem før januar og da er gutten min 1 år:=)
LilleBanan blir storebror Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 kan man gi bort melk man har i fryseren i sånne avent kopper? Har utrolig mye som jeg tror vi ikke får brukt opp før deter gått 3 mnd. Men jeg har jo ikke skrevet dato elelr noe på da så... Tenkte å ha til han starter med grøt om noen uker men har fortsatt allt for mye tror jeg. Har pumpa en del for å holde produksjonen oppe..
2hærligegutter Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Melka holder opp til 6 mnd i frysa. og det er veldig alright å bruke i grøt
klumpen og gullet Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Nei man kan ikke gi bort melk i Avent beger. Melken må pumpes ut og fryses ned umiddelbart i sterile halvlitersbegre man får på sykehuset. Det er også viktig å merke disse begrene med dato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå