Gå til innhold

Hvor store er barna deres?? Vekst estimering!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på UL i dag å fikk estimert vekten til ca 2700 gram, jeg er 34+5 i dag!! Hun mente da at fødselsvekten ville være rundt 4200 gram.

Andre som har målt babyen sin??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var på tilvekstkontroll onsdag sist uke, da veide vesla 2650g.

Da var jeg 34+6.

Legen mente denna vil være ca 3600 ved fødsel dersom hun fortsetter i samme "spor" :-)

Skrevet

var på estimering på fredag, hadde da 18 dager til termin, og hun var ca 2800 gram. så om hun blir i magen et par uker til, så blir hun vel bortimot 3200 gram vil jeg tro!

Skrevet

uke 29 var han 8% over gjennomsnittet og veide 1400g :)

Skal på ny vekstkontroll neste uke :) da er jeg 32

Skrevet

jeg var på UL da jeg var 32+5 på vei. da var ungen 2060 gram.

Nå er jeg 35+1:) så jeg er spent på hvor stor ungen blir:-)

jeg er selv ganske lita og tynn, men ungen kan jo bli stor fordi om:)

Skrevet

Var på kontroll forrige uke, var da 28+6 og jenta vår veida ca 1100g.

Ligger 15% under gjennomsnittet.

Skrevet

Hei,,

Når jeg var 29 +2 dager veide hun 1570 gram...

Skal på kontroll denne uken og da skal hun bli veiet igjen,,

Da er jeg 31 + 1 dag...

Skrevet

Jeg var på UL 36+4, da var hun ca 2800 g, jordmor mente att hun da skulle va ca 3500 runt födsel...

Skrevet

jeg vet ikke om det er over eller under, men var på ultrlyd for å sjekke bevegelse i uke 26 og da var bebyen 1228gram. er det som det skal? og hva kan jeg forvente at sønnen vår veier når han blir født?

Skrevet

Aner ikke vekt, men på UL i uke 33 var hun 2% over gjennomsnittet, så hun er vel helt normalstørrelse og ender på omlag 3500 hvis hun kommer omtrent på termin vil jeg tro :)

Skrevet

Jeg har også vært på en slags vekstestimering i dag - og jenta mi vil veie maks 3200g om en uke, når hun forløses ved KS (10 dager før UL termin).

Men dette er mitt tredje barn - og alle har veid det samme (+/- 100g) så det var ikke noen overraskelse.

Skrevet

Jepp, ble estimert i uke 33, da saa det ut som om barnet skulle bli 3300 til termin i slutten av juli. Forrige barn var 3440, saa det kan stemme det.

Det som er litt moro, er at symfysemaal er i oevre kant av normalfeltet paa skjema, har ogsaa noen gang vaert utenfor, men det tror jeg bare har med hvordan jeg baerer barnet. Har ordentlig tutmage som gaar langt utenfor min egen kropp, ser helt rart ut - og jeg har ikke spesielt lang overkropp, hehe.... Saa symfysemaalet sier i hvert fall ikke alltid noe om faktisk str baby.

Lykke til alle!

Skrevet

Maiblomst!

Vi var jo der ganske likt, og hadde nesten like store barn, da var det jo merkelig at din vil bli 3600 ved fødsel, og min 4200??? Det var rart!

Vel, vel, det er jo bare å vente på fødsel! Skal til ny ultralyd om to uker, så det blir spennende!!

Skrevet

Var på estimering når jeg var 32+2 og da veide hun 2100, ble estimert til å veie 3,8-3,9 ved termin.

Skal på ny estimering i uke 37, blir spennende å se da : )

Skrevet

denne vekst estimeringen, er det noe som skjer når dere er på svangerskapskontroll eller v ul!?

var på 3Dul og da regna legen ut hvor stor tulla var da!! hun veide neste 1500g i uke 27+3, så hun blir rundt fire kg om jeg går tiden ut, men nå kom storebror en mnd før tiden, så har ikke troa på at jeg går overtid denne gangen heller!!!

Gjest mooby21.juli:)*høygravid*
Skrevet

var i forrige uke. 35+3 og ca 3300g. 17% over gjennomsnittet.

Skrevet

Jeg var på sykehuset og fikk vite vekt på gullet mitt i uke 33+1 og da veide han 2700g.. Han er 6,8% i vekst..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...