Gå til innhold

kontroll hos legen i dag..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.og jeg hadde sukker i urinen og litt forhøyet blodsukker.. så må tilbake på sånn blodsukkertest og drikke en halvliter med sukkervann..æsj.. noen andre her som har forhøyet blodsukker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde sukker i urinen og måtte ta den glukosebelastningstesten. Den var ikke bra, så nå måler jeg blodsukker selv og skal holde meg unna søtt.

Husk å ta med lesestoff eller håndarbeid når du skal ta testen, det glemte jeg, og to timer er leeenge på vonde stoler.

Skrevet

hehe ja skal huske.. hvor mye var blodsukkeret ditt på da når du tok testen? hadde +1 på sukker i urinen, og 7,2 på blodsukkeret i dag.. spent på resultat på onsdag, når jeg skal teste..

Skrevet

Hadde også høyt her.. Fikk ikke ta den testen heller jeg, da jeg kom om morgenen hadde jeg blodsukker på 8,2.De sier at om det er over 7 får en ikke drikke sukkerløsningen.

Skrevet

takk for svar! :o)

Skrevet

Hadde +2-3 på sukker i urinen. Møtte opp fastende og da var blodsukkeret fint. Så hva det var de andre gangene vet jeg ikke. Lykke til!

Skrevet

Har svangerskapsdiabetes,hatt det siden uke 28,er nå 33+6.

Målte fastende til 5,2 og etter å ha drukket sukkervann ca 2 timer etter var jeg oppe i 10,2.

Må måle 5 ganger i døgner,og får god oppfølging på sykehuset ca hver 14.dag.

Skrevet

ok. kan det at jeg har vært kvalm de siste dagene være et resultat av den eventuelle diabetesen? Har vært så kvalm siste halve uka, og det har blitt en del sukker i helgen. Før det har jeg vært flink...

Skrevet

jeg har svangerskapdiabetes for 3. gang.

Har kostregulert da, og håper jeg slipper insulin resten av svangerskapet (fikk det påvist uke 27)

Jeg hadde 4,4 fastene noe som er bra, men etter 2 t hadde jeg 9,1

Har du veldig høyt fastende så slipper du å ta belastninga, men husker ikke hvor høyt det skal være.

Jeg er slank i utgangspunktet og legger på meg lite i svnagerskapet. Så har ikke med min vekt å gjøre jeg får det. Endten er det hormonelt eller så er jeg disponert for å få diabetes :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...