Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min blir 3 i september og vi prøver å slutte med bleier. Hun sitter mer enn gjerne på do, men det kommer aldri noe. Til gjengjeld har hun begynt å holde seg. hun kan fint gå en hel dag uten at bleia er våt i det hele tatt. da kommer gjerne alt på en gang i kveldinga, så mye at det "renner" over. på det meste holdt hun seg i 24t, da fikk hun feber til slutt. hun er jo så liten at det ikke går an å forklare noe særlig. prøver å lokke med godteri hvis hun tisser på do, men det funker ikke. hvordan i alle dager skal vi komme ut av dette? gir masse drikke men det funker heller ikke. hun er jo helt klart klar for bleieslutt, det er iaf ikke noe problem å holde seg som dere ser.

hadde ikke dette problemet med eldste datteren i det hele tatt, så jeg er skikkelig rådvill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter blir 3 i august...og hun virker klar, men vil ikke. Så jeg har bestemt at det vil skje når det skjer....jeg følger bare opp hennes ønsker. Hender hun vil gå uten bleie, men da tisser hun på seg og vil ha på bleie igjen. Så da setter jeg den på igjen. En dag vil det gå den rette veien, vi må bare ha tålmodighet.

Gjest dagdrømmer
Skrevet

har ingen råd til hvordan du skal løse det helt, men neste gang hun holder seg urimelig lenge, så kan du sette henne i dusjen eller badekaret. Mange må tisse ved kontakt med vann

Skrevet

Hva med å henge et blankt fint ark på dodøra og kjøpe inn flotte klistremerker som hun får når hun tisser. Ikke pese med det, altså, men oppmuntre til å sitte på do etter hvert måltid og lese en "tisse-bok" feks. Finnes bøker om det å gå på do/potte.

ta henne med når du går på do også, slik at hun skjønner "poenget", fortell hva som skjer og gå gjerne litt i detalj (min sønn var veldig opptatt av hvor stor bæsjen var :-S og man kan jo tillate seg å snakke litt mer om aktiviteten når det kun er hennes ører...hehe)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...