EierIkkeFantasi Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 pga spm om amming og brystbetennelse...snakket med henne om bla flaske og tutekopp...det måtte jeg bare slutte med for det var for spedbarn,så måtte vi sette hen i spisestol med bordet og gi han av vanlig kopp,men han sitter ikke selv sier jeg.nei men bare støtt opp med puter.. problemet nå til dags er av vi behandler dem for mye som babyer.og behandler du han som jeg sa,mer voksent,vil han også oppføre seg deretter.. hallo? han ER baby,og om jeg vil gi han vann ppå flaske han kan kose seg med så kan jeg vel få lov til det,,det er derfor vi har flasker og tutekopper. ble litt overrasket over denne samtalen må jeg si.. å at vi skal støtte barnet opp i en spisestol når han ikke sitter er jo heller ikke anbefalt.jaja.
Gjest mphs Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Hørtes veldig rart ut. Og man skal ikke la de sitte før de klarer å sette seg opp selv.
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Var en annen diskusjon her tidligere om når de skal sitte etc. http://www.dinbaby.com/forum/thread/138066662 Forøvrig så har jeg selv fått "feil" svar av ammehjelpen da jeg skulle øke melkepoduksjonen. Er ganske irritert pga det, fordi det ble noen fæle dager for både meg og baby, så jeg ville ikke tatt det for fasit akkurat...!
Erlinda Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Hei. Går det virkelig ikke å stole på fagfolk nå til dags. Dette syntes jeg hørtes forferdelig og trist ut for oss som kanskje trenger hjelp en gang. Håper dere finner ut av det da og lykke til.
mamman til to gutter Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Ammehjelpen består av folk som frivillig hjelper andre med ammingen. De må bestå en slags test, tror jeg, før de blir godkjente, men de har ikke nødvendigvis løsningen for alle og de har ingen "offentlig godkjenning", verken på at de er mestere i amming eller i andre ting som har med babyen å gjøre. Stort sett tror jeg nok at de kan hjelpe de aller fleste når det gjelder ganske vanlige ammespørsmål (synes feks det er rart at de ikke kunne gi gode tips når det gjelder øking, det kan man jo få mange gode tips til ved å lese på ammedebatten her inne også), men andre spørsmål som har med barn å gjøre, er de ikke nødvendigvis gode på og som her inne, har nok alle ammehjelper sine meninger om de forskjellige spørsmålene. Fortsett med flaske og tutekopp hvis du mener det er det beste for dere, så får hun gjøre som hun mener er best med sine barn. Jeg synes mange i dag er for ivrige etter å få babyene til å se voksene ut og sjeldent motsatt og gir tutekopp med vann (og av og til flaske med vann) til mini på snart 1år:-)
EierIkkeFantasi Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2008 ja jeg fikk sånn tålig greit svar å det jeg lurte på ang amming og brystbetennelse da..det var bare det at hun kom inn på dette med flasker kopper og sitte med bord.tok litt av sant som du sier.. vi kommer til og fortsette som vi gjør..og ja de er jo tross alt små og det syntes jeg de skal få lov til og være
2 hjertegull :) Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Har ei jente på 4 mnd.. Da ho va seks uke, fikk æ brystbetennelse, så hvis æ kan hjelpe me nåkka, må du bare spørre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå