Gjest Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er i uke 31.Har de siste 3 ukene vært svimmel,kvalm og litt rar i kroppen..Hadde svangerskapsforgiftning med 1. mann,men ingen tegn til det nå.Var hos jm på sykehuset for sjekk og ul nå for 1 uke siden,både hun og lege der mente jeg burde sykemelde meg eller hvertfall redusere til 50 %..For å ikke provosere frem en ny svangerskapsforgiftning. Hadde i utgangspunkt ikke lyst til dette,men nå er jeg blitt syk også og har ikke sovet på 1 uke pga.hoste.Sier seg selv at jeg ikke er blitt bedre av svimmelhet,kvalme og den rare følelsen...Så i dag beit jeg i det sure eplet og dro til legen og spurte om 50 % sykemelding.Det fikk jeg IKKE,bare 2 dager sykemelding fordi jeg er syk og ikke sover på nettene!!! Er så fortvilet,sliten og redd...........Sukk...............
<3guttenesine<3 Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Jeg hadde ringt tilbake til legen etter de to dagene og sagt at du ikke var i form og bedt om en forlengelse av den sykemld i alle fall... Jeg syns ikke man bør ta noen sjanser i siste del av svangerskapet, og i alle fall ikke hvis du hadde svangerskapsforg forrige gang... Det er ingen lege som kan nekte deg sykemelding. Du får heller ta litt hardt i å forklare hvor dårlig du har følt deg den siste tiden... Det hadde hvertfall jeg gjort... Lykke til!
Mamman til Ovedie Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Dette må du ikke finne deg i .. Dra tilbake til legen.. SMør på og få deg en 50% sykemelding.. Legen kan ikke nekte deg 50% sykemelding når du føler at du ikke klarer jobben 100% og er grevit og bekymret.. Legg frem hva jordmor og lege på sykehuset sa og omså server en hvit løgn om st du blir kvalm bare du står oppreist.. Du er tross alt i uke 31 og burde ikke ta noen sjanser. Slett ikkefeil å sykemelde seg 50% nå.. Stå på.. ikke gi deg på dette. Du fortjener ikke å bli behandlet slik av fastlegen :-)
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Jeg fortalte fastlegen om hva jm og sykehuslegen hadde sagt,men neida...De fleste arb.givere klarer å tilrettelegge så bra for den gravide om de går inn for det at man slipper sykemelding sa han!! Husker han sa på første kontroll at om man var veldig dårlig heelt på slutten var det jo mulig å kanskje sykemelde seg om ikke arb.giver tilrettela godt nok...Huff,burde vel bytta lege da!Ikke kan han noe om svangerskapsforgiftning heller,det har jeg skjønnt når jeg spør han om ting...Og jeg er redd for å få det på nytt:( Sorry sytingen!!
lille spira Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Stå på ditt her ja! Du kjenner jo din kropp best- og iom at du hadde svangerskapsforgiftning sist så skjønner jeg at du kan være redd for det igjen nå. Og at du er bekymret siden legen ikke vil gi deg sm mens jm og lege på sykehus mener du burde ha! Det er synd på dere som har leger som er så konsekvent negative til sm av gravide!
Trulte76 Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 da hadde jeg bedt den legen som du snakket med på sykehuset om å skrive en legeerklæring på at du bør redusere areidstiden din for å unngå svangerskapforgiftning. SOm legen din fikk.
edvina har fått en gutt Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Er så overrasket over legen din...Går dette virkelig ann. Jeg er bare i 12 uke, men hadde preeclampsi i forrige svangerskap samt kraftig bekkenløsning. Jeg har også en jobb som gjør at jeg kan bli utsatt for farlige stoffer, regner derfor med at jeg må i svangerskapspenger allerede fra neste mnd. Forlang sykemelding, undrer på hvorfor du ikke har fått, om en kun for at du skal stresse ned.... Henvis til lege/jordmor fra sykehuset, han tørr nok ikke overprøve dem. Du kan jo ellers legge ved noe info om svangerskapsforgiftning, det er tydelig at han trenger en oppdatering.
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Ta kontakt med jm og forklar situasjonen, så kan hun ta kontakt med legen. Dersom det ikke hjelper, ta kontakt med legen på sykehuset. H*n kan også skrive ut sykmelding! Enkelte leger har ikke samme empati og forståelse som andre! Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå