Gjest Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Er førstegangs, har termin 5. august. Flere som skal føde på st.olavs rundt den tiden ?=)
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Hei, jeg har termin 22. juli og skal føde på St. Olavs. Jeg er 21 år, og også førstegangs. Har du vært på omvisning der da? Synes det så veldig fint ut, så nå gleder jeg meg masse til fødselen. =)
Gjest mooby21.juli:)*høygravid* Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har termin 21.juli og skal føde der. Er 23år. Gleder meg veldig jeg også. Ser fint ut der ja, har vært der i ei times tid da jeg trodde jeg lakk fostervann. Jordmora som sjekka meg da var utrolig rolig og grei. Håper alle er som henne:) Var så behagelig å snakke med.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er førstegangs med termin 24. juli, og skal føde der. Håper jeg hvertfall! Men jordmor sa at pga sommerstengt på Orkanger og en fødestue stengt på natta på St.Olavs, så kunne man bli sendt til Levanger dersom man var tidlig i fødselsforløpet når man ringte føden...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Olivia i magen **Høygravid** det er fritt sykehusvalg i norge så dem har ikke lov og sende deg en annen plass om du ønsker st.olav :-) har termin 17 juli og venter nr 2.. Så blir nok st.olav her også ser det ut til..
ormeynglet Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er 3.gangs og har termin 4. august. Fødte på St.Olavs i 05 og 07, og de er bare helt fantastiske der. Det er iallefall min erfaring, men jeg har ikke vært på hotellet så det kan jeg ikke uttale meg om. Jordmor sa nok også til meg at førstegangs kunne bli oppfordret å dra til Levanger hvis det er fullt hus. Det kan det jo fort bli i denne tiden. Ingen kan vel tvinge deg, men hvis det er overfullt så er kanskje det like greit for mor og barn også? Tar jo ofte ei stund første gangen, kunne ha kjørt et par ganger til Levanger jeg..hehe.. Der er det sikkert lenger liggetid også. Uansett, hjelp får vi, så jeg er rolig med tanke på rommangelen. De er kjempeflinke der.
herola Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er også førstegangs og har termin 1 august. Håper jeg får føde på St.Olavs - det er det som er planen i alle fall....
Sussa85 - snart 2? Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Førstegangs her og.. ultermin 9 august.. menstermin (som forøvrig er riktig) 2 august.. vil og være på st olavs.. jeg blir heller hjemme litt for lenge enn å risikere å måtte kjøre til levanger med rier..huff..
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Hvor har dere fått høre at dere kanskje må dra til Levanger? Det har ikke jordmora mi nevnt for meg hvertfall. Jeg bor en times tid sør for Trondheim, og er ABSLUTT ikke gira på å måtte dra lenger enn nødvendig.
Hege Veronica Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Hei jeg har termin 1.aug og skal til st.olavs
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Epona: Det var jordmora jeg går til kontroll hos på Strindheim Helsestasjon som sa det til meg. Hun sa det til meg en gang på kontroll, og hun sa det også da flere var samlet til fødselsforberedende kurs...
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 Men hvis du allerede bor en time sør for Trondheim, så kommer de nok helt sikkert ikke til å be deg reise helt til Levanger.
herola Skrevet 23. juni 2008 #13 Skrevet 23. juni 2008 Vi får satse på at vi ikke alle kommer tl St Olavs samtidig, men kanskje møtes der da
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 23. juni 2008 #14 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har ikke planer om og gå tia ut :-P Selv om jeg garantert gjør det denne gangen også...
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #15 Skrevet 23. juni 2008 Hei Epona Nei, jeg har ikke vært på omvisning enda, flyttet hjem for 2 uker siden, så har ikke somlet meg til det. Vet du hvordan jeg gjør det, bare ringer å avtaler?=)
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #16 Skrevet 23. juni 2008 det var jo en del her, så hyggelig :-) kanskje noen av oss treffes på barsel? Gleder meg mye. Imorgen er det 6 uker igjen, jeg har heller ingen planer om å gå over tiden! hehe..
mummimamma å lillegutt Skrevet 23. juni 2008 #17 Skrevet 23. juni 2008 melder meg inn hær jeg:) termin 24juli,eller 19 da,men det er vel ultralyd terminen som teller:p lurer på hvordan forholdene er nede på st.olavs når vi skal føde,blir jo litt skeptisk når man hører om de som må flyttes midt i fødselen å de som ikke får fødestue før ongen er ute omtrent....
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 23. juni 2008 #18 Skrevet 23. juni 2008 Så moro at vi er flere med termin 24. juli:)
raggs Skrevet 23. juni 2008 #19 Skrevet 23. juni 2008 Andregangsfødende her, ul-termin 9. august og skal føde på St.Olavs. Håper virkelig å slippe å gå 16 dager over termin denne gang:-)
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 23. juni 2008 #20 Skrevet 23. juni 2008 Selv om det betyr vel at det større mulighet for at en av oss må føde på gangen, hehe Neida, det må da vel gå bra, håper jeg! Men er litt skeptisk jeg også! Innslaget på tv2 for noen uker siden ødela en del av gleden og forventningen rundt fødselen. To jordmødre ble intervjuet etter en vakt med 15 fødsler og 6 jordmødre. De fortalte selv at de ikke hadde kapasitet til å ta seg ordentlig av de fødende, og at det var bare flaks som gjorde at alt gikk bra!
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #21 Skrevet 23. juni 2008 ja det der med mange fødene, stengte fødestuer og få jordmødre bekymrer meg litt og. Men kan ikke tenke på det nå, får bare håpe alt går greit : )
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #22 Skrevet 23. juni 2008 Huff, denne pessimismen omkring fødestedet er ikke særlig god å føle på nå i ventetida! Alt var jo så fint på St Olavs med badekar på hver fødestue, enerom med eget bad hvor far kan ligge over osv... Men hva hjelper det om en må føde på et venterom, og så ligge på gangen? Jeg er skeptisk til hvordan det skal gå, men siden jeg har over en måned igjen til termin, og Orkanger og Kristiansund allerede er stengt, har de jo relativt god tid til å finne ut at dette er uholdbart! Litt groteskt å tenke sånn med tanke på alle de med termin tidlig i juli, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå