Gå til innhold

1 kontroll om 1 time, hva gjør de da? Ta med samboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal på 1 gangskontroll snart, hva gjør legen egentlig da? Ta med samboer? mellom 8-9 uker,er bare så usikker på alle ting, har dere tatt med samboer, eller skal ta han med?

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk alene. Du skal fylle ut noen papirer og ta blodprøver, så du trenger ikke ha med deg samboer....med mindre du virkelig har lyst!!

Skrevet

Jeg er usikker på det samme.. Skal til kontroll den 04.07. jeg. De tar jo en masse blodprøver og sånt. Kan ikke se for meg at det er så spennende å være med på? En får jo ikke egentlig vite så mye på denne kontrollen. Eller gjør man det?

Skrevet

Jeg tok med sambo, han fikk være med på omtrent alt. Jordmor forteller jo gjerne litt om alt som skal foregå og slikt, og han fikk sjansen til å stille spørsmål og slikt...

Og sjekk nummer to får man gjerne høre hjerteslag på, det er jo kjempegøy å være med på :)

Vi var to om alt. Tror jeg gikk kun en gang alene og da var det noe som kom i veien for ham.

Skrevet

I mitt forge svangerskap var jeg på alle kontroller alene. Både jeg og samoeren syntest det var greit. Jeg fikk spør om ting som jeg lurte på til lege / jormor uten at han skulle høre på alt. Ikke det at jeg ikke kan snakke med han om ting men er greit å få lufte tankene rundt alt som skulle skje uten tillskuer. Nå har jeg vert på bare 1 kontroll og da hadde jeg med jenta vår. Det var helt greit. Hun fikk en drops eske og en bok så sat hun på stolen til vi var ferdig. Kommer nok til å ta henne med på de neste kontrollene også. Er greit å gjøre slike ting når jeg har fri å da har ikke hun dag i bhg.

Skrevet

Vi har gjort litt begge deler vi. Første kontroll hadde jeg i uke 5, da var samboer med og vi gjorde ikke annet enn å ta blodprøver og prate litt. Neste kontroll var han ikke med, da var det gynekologisk undersøkelse og utfylling av skjema, så fikk vi UL i uke 8 og da var han selvfølgelig med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...