Gå til innhold

Maserier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Da var det min tur ..

har gått me såkalte maserier siden natt til lørdag.. Å det gjør så vondt,får ikke sove eller noen ting.magen strammer seg og kjent lite livstegn på babyen siden i går kveld,er dette farlig eller ganske normalt dersom fødselen er nær?At det er lite aktivitet på babyen altså??Håper noen kan svare:)

Hvor lenge kan en gå me maserier før det skjer noe mer?Har forresten 3 cm åpning..

Noen andre der ute som har det slik??

:)

Venter spent her nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke peilig på dette.. Men anbefaler deg å ringe legen .. Evt. sykehuset og rådføre deg med jordmor der. Jeg ville ikke ventet ett sekund..

Skrevet

Hvordan kjennes egentlig masrier ut? Har en fra før, men jeg skjønte aldri forskjellen på kynnere og masrier og modningsrier. Mener å huske at det var lite aktivitet på babyen før og under fødsel ja.

Kan desverre ikke svare noe særlig! Lykke til! Når er terminen da?

Skrevet

Vet igrunn ikke helt hva som er forskjellen ,fikk bare beskjed med jormor på sykhuset i går at det jeg hadde var maserier,og at dette er første stadien på fødselen,der en ska åpne seg til ca 4 cm.. gjør veldig vondt.kan minnes om både kynnere og rier,bare at disse gir seg ikke da uansett hvilken stilling du vrir deg til.Og kan vare i flere døgn før fødselen er "skikkelig" igang..

Ble sendt hjem i går fordi at jeg ikke hadde fått skikkelige jævne rier enda.. :S Så må vel bare smøre meg med tålmodihet..Har termin den 23 juli fakisk,om akkurat en mnd..:)

Du da?

Skrevet

Jeg hadde maserier hver natt i 2 uker før jeg fødte!!

Når man nærmer seg termin, så pleier vel babyen å bli litt roligere, begynner jo å bli ganske trangt etterhvert. Syns du at det er unaturlig lite liv, så må du for all del kontakte føden.

Lykke til!! =)

Skrevet

oj i to uker??De kan ikke ha vært særlig godt for deg nei!!

Hadde du åpning da?Jeg har de gjennom hele døgnet...men de blir liksom ikke noe særli mye "kraftigere",sjøl om jeg håper ikke at de blir det heller da:)For gjør nok vondt nå:)

Skrevet

Har termin 2.okt. Har hatt masse kynnere siden uke 18. Vonde og harde altså, og er redd jeg ikke skal merke forskjellen på kynnere, masrier osv...Er masrier regelmessige? Mine kynnere gir seg heller ikke av å forandre stilling, må stoppe opp og puste meg igjennom de. Vondt å stå og gå når de kommer...

Skrevet

Nei, jeg hadde ikke noen åpning... Syns det var veldig mye unødvendig smerte! :P Maseriene mine var veldig vonde, klarte faktisk ikke å kjenne forskjell på dem og de skikkelige riene. Husker jo nå i ettertid at riene ble vondere enn maseriene etterhvert, men der og da når jeg hadde rier så var jeg ganske sikker på at det bare var maserier som jeg hadde. :P

Skrevet

Off de kan ikke vær noe særli..vært veldig plaget gjennom dette svangerskapet jeg også..har hatt de i opptil flere ganger i timen..men de er liksom ikke regelmessig sann som alle beskriver det.De kan komme når som helst.og variere fra hver gang hvor lenge de varer,det er iallfall slik med meg.Ja det var dette med forskjellen jeg også er redd for..gikk i hele går å lurte på om jeg skulle ringe føden og reise ut dit,og det er jeg veldig glad for at jeg gjorde,for jeg hadde faktisk fått 3cm åpning,

Har du ringt føden og fått deg en sjekk der?De gjorde jeg,ringe alltid dersom det er noe,sjøl om at jeg føler at jeg maser veldig mye på de:p hehe..men det er jo jobben deres å hjelpe oss gravide!

Så hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt kontakt med føden og fått meg en sjekk,bare for å berolige deg selv liksom:)

Skrevet

fødselen min startet tre mnd før termin, og ble stoppet med drypp. JEg gikk med maserier i TO MND!! før morkaka løsnet 5uker før termin og det ble hastekeisersnitt.

kynnere er "tak" som kommer og går i styrke og har ingen faste intervaller. de gir seg ofte når man forandrer stilling.

maserier er rier som kommer litt mer jevnlig, men det typiske er at de ikke blir bedre om man forandrer stilling. Jeg mener det er for sterke til å kalles kynnere, og for svake til å lage åpning :P

modningsrier er de riene som kommer med javne gode tak og lager åpning :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...