Gå til innhold

Hva er det med enkelte foreldre...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært noen timer i åpen barnehage med minstemann på 1,5 år, og jeg må si jeg blir ganske forundret over enkelte mødre.

En gutt på ca 2 år er sikkelig bøllete. River leker ut av hendene på de andre ungene, lugger, spytter (!) osv osv.

Greit nok - det er normal oppførsel for enkelte 2-åringer, MEN det normale av en mor er vel å reagere?

Denne moren syns "gullungen" er så sjarmerende at hun kan jo bare ikke irettesette han :-/ Det blir opp til oss andre som må redde våre små fra bølla.

Litt på kanten dette (ikke hiss dere opp - he he) Jeg er bare litt irritert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sant..?

Jeg ville i allefall fulgt han rundt, og satt meg ned og snakket til han hvis han ikke oppførte seg fint :-/

Hun her står bare og drikker kaffi og kakler - argh!

Skrevet

hadde klikka i vinkel...er det rart vi får med DRITTUNGER å gjøre når de begynner på skolen?

Skrevet

Arg, slike foreldre er så irriterende! Greit nok dersom det er snakk om litt større barn og foreldrene ikke ser dem absolutt hele tiden og dermed kan gi beskjed, men barn på 1-2-3 år pleier man da å ha en ganske god kontroll med og ser man de gjøre slike ting så irettesetter en barnet og forklarer at det kan ikke oppføre seg slik. Hadde blitt skikkelig irritert jeg også om jeg var deg. Sa du noe da?

Skrevet

Jeg synes det er rart at det ikke er noen ansatte der som kan ta det opp med den aktuelle mora. I "vår" åpne barnehage er de ansatte veldig flink til å overvåke leken og hjelpe til med å styre ting i riktig retning.

Skjønner godt at du blir irritert, ja.

Skrevet

Nei, jeg sa ikke noe.

Er jo to som jobber der i tillegg til oss mødre. Føler vel kanskje det er deres jobb, men tviler på at de sier noe...

Moren står liksom og skryter over hvor sterk og tøff han er :-S

Det verste var nesten at hun erklærte med stolthet at hun skulle være hjemme med han til han var 3 år. Sikkert fint for de han skulle gått i barnehage med, men jeg tror sånne unger har godt av å komme i barnehage.

Skrevet

Enig med deg. Vedder endel på at han blir en utfordringen for lærerene en gang i fremtiden. Uff, at de ikke skjønner det selv disse mødrene, at de gjør barna sine en gigantisk bjørnetjeneste ved å ikke gripe inn...

Skrevet

Ja, en eller annen gang treffer han jo motstand, og da blir sjokket stort...

Skrevet

Da hadde jeg nok blitt litt anspent og sagt ifra til enten moren eller bhg"tantene" eller begge deler.

Det som imidlertid forundrer meg litt er at ingen har her kjefta på deg siden du ble irritert, siden du ikke vet om toåringen har adhd. :P

Er ikke slike innlegg obligatoriske i denne type debatter? ;0)

Skrevet

Ja, den var slem. Jeg ser det...

Er moren sin feil, ikke gutten :-)

Skrevet

He he, ikke sant ;-)

Måtte jo moderere meg litt i HI..

Skrevet

Som mor til ei lita bølle på 14 mnd så synes jeg det høres totalt uhørt ut. Jeg tar fantungen min unna når hun bøller med andre. Det er jo min unge og mitt ansvar at hun ikke skader eller skremmer andre unger, i hvertfall når jeg er i nærheten. Forventer at de som passer på henne gjør det samme også.

Skrevet

Neste gang tror jeg at jeg kommer til å gå i protest når de kommer - he he. Kanskje hun tar hintet (neppe)...

Skrevet

Som mamma til et barn med utfordringer og tildels utagerende adferd, må jeg si at jeg ikke skjønner meg på sånne foreldre. Når jeg tar med junior i den type settinger blir han nøye overvåket, jeg bøander meg inni situasjonen, avverger, avleder og gir konsekvenser hvis jeg ikke er raskt nok ute. Jeg tar han også og drar hjem hvis det er en sånn dag hvor ingenting går.

Det er ikke hyggelig å være mamma å se barnet ditt bølle rundt med andre, og selv om man har et barn som trenger sosiaø trening skal det i minst mulig grad gå ut over de andre barna. Jeg får alltid vont i hjertet de gangene min unge har klart å gjøre en annen noen vondt :( Jeg skjønner rett og slett ikke at noen foreldre bar e kan sitte ås e på sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...