Gå til innhold

HJELP!!... ang lavt stoffskifte.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk brev fra legen min etter 1. svangeskapskontrol, og der stod det at jeg mulig hadde lavt stoffskifte i forbindelse med graviditeten, ut ifra bl.prøver jeg tok, og at jeg skal henvises fødepoliklinikken pga dette.. er ca tre uker siden jeg tok de prøvende, og har ikke hørt noe ennå..

idag var jeg så idiotisk dum at jeg søkte på lavt stoffskifte hos gravide, og der stod det at ubehandlet vil det kunne føre til hjerneskade på fosteret, misdannelser eller spontanabort.. jeg så på andre forum at det hadde blitt oppdaget i uke 5 og 6 hos andre, og de lurte på om det var for seint allerede da.. jeg er nå 11 + 3..... er livredd nå for at det skal være noe galt, synes det er dårlig av legen min å ikke informere meg ordentlig om dette, i brevet stod det bare at det var vanlig etc, men på lommelegen etc står det at det er farlig! herregud.. har legetime onsdag 2.juli, legen min er ikke tilbake fra ferie før det, vet ikke om jeg klarer å vente til det, vil veldig gjerne snakke med legen ang dette, sitter med mange tanker og bekymringer nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er det noen andre med lignende erfaringer?

Skrevet

Hei

Skjønner godt at du er bekymret. Jeg har dessverre ingen erfaring selv med akkurat det du beskriver....men, jeg har selv lavt stoffskifte og har hatt det i snart 15 år. Det har vært helt problemfritt etter at jeg begynte på medisiner, også under mitt første svangerskap. Husker at de fulgte ekstra godt med når jeg gikk gravid og at jeg måtte øke dosen en smule, men ellers ingen fare. Jeg er nå gravid med nr 2 og har allerede tatt en ekstra blodprøve for å sjekke status på stoffskifte.

Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt kontakt med en anne lege for å få den informasjonen du trenger. Det er ikke særlig godt for deg å gå slik å bekymre deg (kanskje unødvendig). Ta en telefon og si klart i fra.

lykke til

Skrevet

har fått meg legetime til torsdag, må høre litt grundig ang dette.. skal i samme slengen få meg en sykemelding. kjempe trøtt og medtatt, og for å ikke glemme kvalm.. har tatt ut egenmeldingsdager fram til dette.. jobber på en slitsom sykehusavd, må være på topp for å orke en dag der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...