Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Fikk meg litt ev ett sjokk da jeg kom inn på kjøkkenet og hun hadde klatret opp i stolen selv. Hun er 11 mnd! Synes det er litt ekkelt siden vi har fliser på gulvet. Hmm... Er det flere som har små klatremus her? Kanskje dere kan fortell meg om "sprell" deres har gjort, slik at jeg er litt forberedt på hva hun kan finne på? ;0)
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Husker jeg fant mellomste oppe på kjøkkenbeken en gang i gang med å dra skarpe kniver ut av knivebeholderen når han var ca 13-14 mnd gammel. Hadde klart å skubbe en stol bort og krabbe opp på de lille minuttet det tok meg å hjelpe eldstemann på do...phu! Gikk bra da!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Åjjj, da tenker jeg du fikk hjertet i halsen Alva! Godt det gikk bra da! Ikke så lett å foutse alt "jævelskapet" de finner på heller da hehe. Også er de jo SÅÅÅ raske! HI
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Gjett om! Og jeg kunne jo ikke styrte bort og risikere at han skvatt heller, så måtte småpludre og gå rolig mot ham og fikk lirket løs kniven og tatt ham ned. Nå har vi sperret av med lekegrind slik at det akkurat ikke er plass til å skyve noen stol i mellom i tilfelle mini skulle få lyst til å prøve seg på noe tilsvarene, hehe.. Troregentlig ikke det, mini er igrunnen litt forsiktig av seg slik som eldstemann, er mellomste som er klatremusen hos oss. Stod faktisk i skrivet de hadde laget i barnehagen til foreldresamtalen: "Xx er veldig tøff og uredd av seg, går på med stort mot og frykter ikke et fall eller to", synes egentlig det beskrev ham veldig , veldig bra ;-)
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 ja mathias gjorde det samme her! klatra oppi å satt sæ ned! han klarte det ganske fint da.. har ikke hatt nå uhell me det.. etter vært bynte han å klatre ut av den å å da fjærna vi bare det sikkerhets greia.. så han har hatt vanlig stol ganske lenge nu da.. går så bra! han vet å at han kan skyve stolan sånn at han kan klatre på benken å iværtfall vess vi har kjeks i et skap .. å han vet det..
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Sukk... når min var ett år kunne jeg legge henne på et teppe foran tv'en og løpe igjennom dusjen jeg, uten at ungen hadde flyttet på seg;)
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 He he, vi har en IKEA høystol (sånn hvit med brett) og plutselig her en dag satt poden oppi der. Jada, mamma hadde vært litt treig med maten, så han bare demonstrerte tydelig at nå var det på tide med kveldsmat ... Gutten klatrer på stoler, bord, sofa, stekeovn og han har for lengst lært seg å dytte stoler slik at han kan komme seg opp på andre ting ... Vi har fliser vi også, men utrolig nok har det gått veldig bra. Jeg vet ikke om jeg har noe bedre råd enn å bare følge med, og kanskje prøve å oppmuntre til klatring på trygge steder som ute i hagen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå