Gå til innhold

Forvirrende!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var hos jordmor sist uke, sa hun at jeg var 36+6 på vei. Her på "min side", står det at jeg er i 38.svangerskapsuke.

Jeg har termin 14.juli, det er 21 dager til termin.

Er det ikke riktig at jeg er i uke 38? For når det er 40 fullgåtte uker, så har det gått 3 uker DVS min termin. Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når du har gått ra 36 pluss 6 på vei til pluss 1 dag er du 37 pluss 0 på vei. her på bim sier de da at du er i din 38 uke, dvs at du har begynt på uke 38, men ikke er fullgått 38 uker. Det er bare 2 forskjelige måter å si det på. om man er 37 pluss 4 på vei eller i sin 38 uke. skjønner? kan være litt forvirrendes ja:)

Skrevet

Men jeg kan jo ikke gå fra å være i begynnelsen av uke 37, til å være i begynnelsen på uke 38 på bare noen dager??

Vet at jeg er ikke i uke 38, før det er fullgått, men alle sier noe annet hele tiden.

Skrevet

Sånn jeg forstår det var du i forrige uke 36+6, altså i uke 37. Da må du nødvendigvis denne uken være i uke 38, altså begynt på uke 38 men ikke fullgåtte 38 uker. Når du er fullgåtte 38 uker, 38+0, begynner du på din uke 39 med 38+1. Skjønner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...