Mamman_til_Adine <3 Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Er det sant at man kan miste babyen om man går med UVI uten å merke det? Jeg hadde tegn til UVI på en urinprøve, men legen gjorde ingenting med det. for jeg hadde ikke kjent noe. Men jordmoren mente at dette måtte jeg sjekke med en gang, for jeg kunne miste barnet om jeg ikke gjorde noe med det. Skremt...
MammaRikke Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 hmm , jeg har ikke hørt noe om det, men nå ble jeg redd selv. for jeg har tegn til det. får vel svar på om jeg har det ved neste jordmor time.
Lebye Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Jeg var hos lege forrige uke og det ble påvist bakterier i urinen. Jeg kjenner ikke noe tegn i det hele tatt. Legen mente at det ikke er bra å gå sånn i svangerskapet i og med at bakterier kan komme seg lenger opp og skade fosteret og hun ville at jeg skal begynne med antibiotika. Jeg er litt skeptisk til bruk av medisin i svangerskapet og vi blir enig om at jeg skal drikke masse vann en ukes tid (for å rense blæra) og så ta nye prøver. Hvis det fortsatt er bakterier må jeg på medisin. Det er ikke sånn at alle foster blir skadet hvis det er påvist tegn til UVI men det er viktig at du sjekker det. Pass på at du tar morgenurinen for å få mest riktig resultat. Lykke til!
Mamman_til_Adine <3 Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2008 Tusen takk for svar:) Nå skal jeg levere en urinprøve med en gang, vil være på den sikre siden=)
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Drikk masse (for å spyle ut bakterier), og gjerne appelsinjuice, da den lager et surere miljø for bakteriene i blæren. Har ikke hørt om at man kan miste babyen pga uvi, men kanskje har det noe med at uvi kan føre til nyrebekkenbetennelse og at det er mer alvorlig (da det i aller verste fall kan føre til sepsis).
umpa lumpa Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 UVI kan bidra til økte kynnere, og det igjen kan jo påvirke livmorhalsen. Så sånn sett er det ikke bra å gå med UVI over lengre tid.
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Hmh, nå ble jeg litt betenkt her. Har på flere prøver hatt antydning til infeksjon og også vært plaget av en del kløe. Legen sier at kløen nok skyldes soppinfeksjon, og jeg har brukt canesten og da har det roet seg. Men han ville ikke gi antibiotika siden det var så svake antydninger. Ville ikke bruke mer medisiner enn nødvendig, noe jeg er veldig enig i. Men om det kan skade mini så er jo saken en annen da :S
Happiness fødte 16.9 :) Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Det har jeg aldri opplevd før! Urinen skal sendes til urin bakt (dyrkning av bakteriene) før man får antibiotika. Da kan de også se hvilken antibiotika som vil ta knekken på disse bakteriene. Jeg har ahtt utslag på +4 leukocytter en del ganger, men det har ikke vært UVI forde, i siste svangerskap så hadde jeg det hver gang på slutten. Det kan slå ut på nitritter også, har man utslag på begge på stix så er det større sjans for at det er uvi sa legen min. Viktig å tisse litt FØR man tisser oppi glasset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå