Gå til innhold

Det gikk ikke sånn vi trodde....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mamma ble operert for brystkreft for 2 1/2 uke siden.

De kunne med 99% sikkerhet si at det ikke var spredning.

Den siste prosenten.. var dyrking av prøver,av lymfer de tok ut under operasjonen.

Hun var til kontroll idag,veldig spent men optimistisk.

Hun ringte nå..og

desverre,var ikke prosenten på hennes side :(

Det er spredning,og hun må gjennom en ny stor operasjon på torsdag.

Hvor de fjerner flere lymfer og åpner opp det store operasjonssåret for å rense det,da det har vært komplikasjoner i det helt siden de fjernet brystet.Hematomer og blødninger.

Nå..er jeg redd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er redd nå Plutseliten!!!!!!!

Det var jo ikke det dere skulle få høre nå. Men selv om det er spredning betyr det ikke at det ikke kan gå bra likevel?

Jeg har liten erfaring med kreft, og alt som følger med en slik diagnose, men jeg kan gi deg så mange klemmer du trenger, og stiller som mottaker for prating når enn du måtte ønske...

KLEM KLEM KLEM

Skrevet

Stakkars deg, så fælt at mamman din har spredning.Så fælt å være så hjelpeløs...

Det ertøft å gå igjennom, og jeg håper du har gode mennesker rundt deg som tar vare på deg i den tøffe tiden.

Tenker på deg!

Klem

Skrevet

Dette var leit å høre, ikke rart at du blir redd av slik beskjed. Er så lite man kan gjøre i en slik situasjon. Håper også du har gode mennesker rundt deg!

Så håper vi marginene er på hennes side ved neste operasjon. Uten mye erfaring mener jeg å vite at prognosene om brystkreft er forholdsvis gode.

Å, ord blir liksom så fattige i sånne situasjoner, nå leter jeg etter noe som kan trøste, men det er jo ikke så enkelt, så da sender jeg heller varme, gode tanker både til deg og din mor!

Klem!

Skrevet

Kjære Plutseliten, dette var noe dritt. Rett og slett. Jeg kjenner jeg får klump i halsen nå og tårer i øynene. Ingen ting jeg kan si som kan gjøre det bedre og ingenting jeg kan gjøre som fjerner den dumme spredningen. Nå håper jeg det er noen sammen med deg som kan klemme deg, høre på deg, gråte sammen med deg og bare være der for deg og sammen med deg. Jeg skjønner at du er redd og håper virkelig at operasjonen på torsdag bringer gode svar. Mange mange mange klemmer over fjorden fra meg til deg.

Skrevet

Dette var trist å lese, kjenner så godt til den vonde følelsen du sitter med nå.

Gi det litt tid til å synke inn, krisemaksimer og tenk negativt om du føler for det men vit at kampviljen både til deg og mamman din den kommer kjære deg. Den kommer, vær du sikker, og når den kommer blir dagene annerledes enn nå. Så ikke fortvil om du føler at dette er mere enn du kan klare; her er det bare en vei å gå; gjennom det sammen med de du er glad i.

Varme tanker og gode klemmer fra meg.

Skrevet

Huff, skjønner at du er redd!!

vi får krysse alt vi har for at det går bra!!

Skrevet

Jeg er utrolig dårlig på å skrive oppmuntrene og trøstene ord, men en gigantisk klem kan jeg sende!

Og krysser fingene for at mirakler skjer...

Skrevet

Forstår godt at du er redd Plutseliten. Også ekstra nedtur når dere egentlig var så sikre på at dette ikke ville skje.

Men, hvis det kan være til noe hjelp, mamman min fikk samme beskjed, hun fjernet de fleste kjertlene - mange fler enn det de hadde som utgangspunkt. Og den beryktede "vaktpostkjertelen" viste spredning også hos henne.

Allikevel: Hun har fått entydig beskjed om at det som måtte være igjen klarer de å fjerne med stråling. Det er altså ikke brystkreften som er problemet for hennes del, men en helt uavhengig kreft-diagnose.

Det værste med konstatert spredning syntes hun var det at hun da måtte gjennom mange og plagsomme ekstra undersøkelser. Men det er jo kun for å utelukke eventuelle andre problemer.

Krysser fingrene for at dette går bra, Plutseliten! Og håper du har noen fine rundt deg som kan være der for deg også. Ikke lett å være pårørende til så nær familie. Å være sterk og oppmuntrende for hun som er syk når man mest av alt har lyst til å gjemme seg bort og hulke:-(

Trøsteklemmer

Skrevet

jeg vet ikke helt hva jeg skal si jeg.... jeg skjønner godt at du er redd!

god klem

Skrevet

Kjære deg, Plutseliten!!

Sender mange varme klemmer til deg nå! Skjønner at du er redd og skuffet. Krysser finge og alt jeg har for at dette skal gå bra likevel!! Det er håp når en leser om andre det har gått bra med :)

Stor klem fra meg!!

Skrevet

Takk for tanker og klemmer.

Det har vært et tøft døgn,med mange tanker.

Lite søvn i natt ble det for foreldrene mine og meg.

Jeg ringte til Radiumhospitalet i formiddag,for jeg synes de har fått så få svar og lite informasjon...det er nok helst at de ikke oppfattet alt etter sjokkbeskjeden.

De er den litt eldre generasjonen,som pynter seg før et sånt legemøte,og spør ikke så mye,men nikker og smiler og takker.

Far sa i går "de sier så mange vanskelige ord,på et legespråk vi ikke skjønner" Stakkar...har så vondt av han...han ser 10 år eldre ut :(

Vel.....jeg venter da på telefon tilbake,for har snakket med en flott kreftspl.som ville sette av tid til meg nå i ettermiddag,så bekymret datter får litt flere svar :))

Foreldrene mine kommer på middag idag,de orker ikke lage eller spise mat. Jeg håper de tar mitt initiativ med å ringe sykehuset greit. Forhåpentligvis kan jeg gi dem flere svar og forklaringer på "norsk"

Det vi vet er at det blir fjernet mer på torsdag,svarene på det får vi 14 juli.Og det blir strålebehandlinger utover høsten.

Det jeg er mest redd for...er at dette har gått så fort.Det startet med en liten kul...som etter 2-3 uker ble til en svulst til...som på veldig kort tid har spredd seg til lymfer.

Det er ikke gjort noen videre utredning...og det er noe av det jeg kommer til å be dem gjøre nå!

Man må rope litt høyt,og fortelle dem om at enkelte ting som har blitt gjort er kritikkverdig...med da et håp om at andre slipper oppleve det samme....

Skrevet

Det er noe med den generasjonen altså... Jeg kjenner det igjen. De er heldige som har en grepa datter som skjønner mye av legespråket og som ber høyt om svar og utredninger. Du er kjempeflink Plutseliten! Husk å ta vare på deg selv også midt oppi dette. Stor klem

Skrevet

Å kjære deg Plutseliten så vanskelig tid dere møter nå.

Sender over massemasse klemmer. Du har allerede kommet over skjokket og nå samler du troppene slik at du kan hjelpe foreldrene dine alt du kan. Du er kjempeflink! Håper du får svar hos spl i ettermiddag og at du kan ringe henne når du lurer på noe. Samtidig håper jeg du har noen nær deg hvor du får gråte ut og være lei deg.

Kjempeklæm fra

Skrevet

Uff, stakkars moren og faren din.....og dere andre også. Flott at du tar tak og krever det de ikke kan selv, og så er det kanskje litt godt for deg å gjøre noe...

Håper du har noen som kan ta seg litt av deg når du har tunge stunder..... Masse gode tanker til deg og dine

Skrevet

Huff, det er liksom ikke grenser for mye motgang du og din familie skal behøve å oppleve?!

Er ikke så flink med ord i en slik stund men sender over en stor varm klem til deg. Flinke, flinke datter i en sådan stund. Ta vare på mammaen og pappaen din, men ikke glem deg selv midt oppe i alt.

Og jeg har masse klemmer på lager altså, så jeg skal krysse fingre og sende masse gode tanker til deg i tiden fremover!!!!

Skrevet

Dette var vondt å lese!

Så flott for foreldrene dine at du har ork og styrke til å få mer informasjon og mer utredning! Det er så viktig å tilegne seg forståelse og innsikt midt i den vanskelige situasjonen!

Mist aldri håpet kjære deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...