Emilia m ♥j08, g10+maispire12♥ Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Jeg var liksom bestemt på at babyen skulle ligge i sin egen vugge på natten (rett ved siden av sengen vår). Har forsøkt, men hun vil ikke, blir til at jeg ammer hver time da. For hun begynner å gråte og vil ikke trøstes med annet enn puppen og ligge inntill meg. Har da lagt henne tilbake i vuggen, med resultat at jeg må ta henne opp igjen etter en halvtime. Har forsøkt at pappa skal trøste henne, men funker ikke på natten. De to siste nettene har hun fått ligge ved siden av meg i sengen, med egen dyne, men inntill forde. Og da sover hun. Ammer bare 3 ganger mellom 24 og 06. På dagen sover hun i vognen sin og det er ikke noe problem. Er bare litt redd når jeg har henne i sengen. Ser liksom for meg at hun kan dette ut, eller bli overopphetet eller kvalt av dyner eller noe... På barsel sa de at det ikke skjer, men litt redd forde jeg. Har bare vært mamma i en uke, så er ikke så erfaren enda... Hva gjør dere?
melkekua™ Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Når hun er kun 1 uke trenger hun mye nærhet, så bare til å ha henne i sengen. Her var lillegutt villig til å ligge i senga si når han var ca. 3 mnd.
Mamma78 til to herlige små:) Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Begge mine sov i sengen min til de var 3 mnd. var mye amming om natten frem til 3 mnd., og de var mye roligere og sov bedre der. Var ikke noe problem og legge de i vugge/seng etter det.
Bellini Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Jeg hadde jenta mi i dobbeltsengen i fem uker, så begynnte jeg å legge henne i kurven ved siden av sengen - da gikk det fint! Jeg hadde rett og slett lyst til å ha henne inntill meg de første ukene. Nå er hun 7 uker, og egentlig syntes jeg det var deilig å ha litt bedre plass nå. Etter den første måneden sov hun litt lengre av gangen også - nå sover hun 4-5timer mellom ammingene istedenfor 2 timer som hun gjorde når hun var oppe i sengen:) Anna Wahlgren anbefaler denne måten for å få trygge bebiser - egen seng etter 1 mnd, og eget rom etter 5 mnd!
Teltpluggen Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Da va eg og bestemt på Sto opp me ne om natto å amma, før eg la ne ner igjen. Da gjekk i nøyakti 6 veke, før eg la ne ner atteme meg når eg sku amma, å sovna sjøl. Hu sovne i si seng om kvelden men ende endo opp hos meg om måronen når hu skal ha mat. Hu har dotte ut av sengo ein gong, men da va ette hu begynte å snu seg sjøl. Da va rimelig nylig, hu e 6 mnd gammal. Så her ligge da ei stolputa på golve atteme sengo på mi sia;P Da har gått veldi fint me henna, å hu har sagt i frå sjøl om hu va for varme å sånt. Så eg trur ikkje du trenge vera redde for da:) Me tar heller soving i egen seng heila natto så da kjeme nr hu blir litt eldre:)
ifie Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Det finnes en slags ammemadrass som du kan ha i sengen din. Det er kanter på den, men kanten på langsiden kan legges ned slik at du kan ligge å amme. Siden det er kanter/vegger, kommer jenta di til å trille ut! Helsesøster har nettopp sakt at ekspertene har gått mer bort fra dette med at det er farlig for ungene å ligge i foreldresengen. Bortsett fra om foreldrene røyker, bruker medisiner eller ruser seg. Jeg forstår likevel din bekymring! Jeg tror det er lurt at hun har sin egen dyne, også er det bra at du er bekymret - da er du mer oppmerksom!
mamma til søte små Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Aldri hatt problem med å ha dei i egne senger:-) Om morningen tar eg h*n over i mi seng og ammer, har ver flink og sove heile natta sia h*n var født. Så har vel vert heldig der
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har ikke barnet i vår seng om natten, kun like før vi står opp for kosens skyld. Ville ikke ha det fordi jeg var redd for å rulle over han, at han får dynen over hodet og andre årsaker. Og ikke minst fordi jeg ville sleppe avvenning når vi finner ut han skal sove i egen seng. Sov i sin egen hvite sprinkelseng fra dag 1 uten problem ...
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Her ligger hun i egen seng til første nattmat, så sover hun videre sammen med oss. Hun er nå 2 mnd og det er vel egentlig bare latskap fra min side - jeg sovner jeg også. Tingen er jo at dette går seg til, 1. nattmat blir jo senere og senere og til slutt ved 6 mnd alder ingen nattmat, i allefall hvis hun følger broderens skjema. Jeg hadde tatt henne oppi med meg, hvis jeg var deg. Du kan jo få tak i egen ammemadrass hvis du er nervøs. Ellers så lar du henne få sin egen plass i senga med egen dyne. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå