Gå til innhold

Nå erdet NOK?? hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla har blitt 11 uker og hun har sovet relativt bra når vi legger oss for kvelden. med 3 timers mellomrom mellom måltidene.

men nå.. siste uken har hun forandret søvnmønster helt.

jeg steller henne mellom halv 9 og halv 11 hver kveld ettersom når siiste lur var, da får hun litt melk å så er hun som regel våken en stund.

etter stell er dt mere pupp og kos og så legger vi oss..

men nå når hun kommer opp i sengen så hylskriker hun, det nytter ikkeå roe henne før hun kommer opp å hun holder seg våken til 1-2 om natten før hun endelig sovner.. hun gråter ikke når hun får være oppe,men så fort jjeg prøver å legge meg mdhenne starter gråten..

tips? råd? før la vi oss halv 11 nå må jg holde dt gående til 2..:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja...det er jammen ikke lett. Vi var igjennom en lignende periode; gutten vår ville IKKE ligge i sengen sin, og skrek til vi tok han opp. Vi hadde bestemt oss på forhånd for at vi ikke ville venne han til å sove i vår seng så derfor var vi litt rådville på hva vi skulle gjøre. Spurte helsesøster, som sa at vi kunne ha han mellom oss i sengen, men igjen; vi ønsket ikke dette, da ingen av oss klarte å sove særlig godt, og vi var redde for at det bare ville forsterke problemet med å få han til å sove i sin egen seng igjen.

Så først fant vi frem ammeputen og bygget et trangt lite rede i sengen hans. Vi pakket han inn slik som de gjorde på sykehuset, og la han i sengen. Når han begynte å gråte tok vi han opp med det samme, og så snart han roet seg la vi han ned igjen..Ikke noe dulling annet enn at vi trøstet han til han var rolig. Det ble mye "opp og ned" i sengen de første dagene, men etterhvert virket det som om han forsto at det eneste som ville skje når han gråt var at han ville bli tatt opp - og deretter lagt ned igjen. Så da ble det endelig stille :D

Jeg har hele tiden vært opptatt av å lære ham å trives i sin egen seng, at han føler at det er et sted hvor han kan plundre, kose seg og slappe av - ved siden av å sove. Dette fordi jeg tror at det gjør det enklere når vi skal legge han om kvelden; det føles ikke lenger som en straff. Nå legger vi han klokken sju, så plundrer og prater han et kvarters tid, og sovner når han ikke klarer mer. Veldig behagelig for mamma og pappa :D

Kan ikke påstå at dette er en fasit, men det funket ihvertfall for oss.

Lykke til! :)

Skrevet

Det spiller ingen rolle om jeg legger hun i sin seng,eller om jeg legger hun i min seng sammen men, så fort vi legger oss ned i sengen enten med lys eller helt mørkt er det bare VRÆÆÆÆÆÆÆL

men klokken to da slokner hun og sover sin tidligere rytme med 3-4 timer mellom maten.. hvis jeg ser hun er trøtt i halv 11 tida skyndter jeg meg og legge oss, men etter en halvtime er det pån igjen :P

og det spiller ingen rolle om jeg prøver å holde hun våken lenger da blir hun enda sintere når vi legger oss.. hjelpes begynner på andre uken uten søvn nå:(

Skrevet

I den aldreren endrer de rytme og rutiner ganske ofte.Det er normalt.

Jeg har dessverre ingen gode råd , men håper det blir bedre etterhvert;)

Skrevet

kjenner meg såååå godt igjen her....

tulla her er 3 mnd og 1 uke...

begynte på lørdagskveld.... hyyyl skiker når vi legger hun ned i senga, ikje vil hu ha smokken eller noe. men med en gang vi tar hun opp er hun i godt humør... lørdagskveld tok det 2 timer og i går tok det 40min... hun pleier alltid å sovne av seg selv etter 5 min... så håper dette bare er en periode hun er inne, så må bare smøre oss med tålmodighet.. la lammeskinnet i senga igjen i går, hjalp faktisk mye, blir mer lunnere å varmere i senga da :o)

så håper det går over for dere, har desverre ingen råd, da jeg ikje vet selv hva jeg skal gjøre... skal prøve i kveld å ikje la hun ha den siste duppen.. kanskje hun blir trøttere da... hmmm

Lykke til...

Skrevet

Hei.

Jeg kom bare til å tenke på en ting. Kan det være at hun er litt overtrøtt? siden hun skriker tenker jeg på. Min skriker når hun er veldig trøtt skjønner du. Bare tenker høyt jeg da. Hvis du hadde stelt henne for kvelden og lagt henne tidligere f.eks i 7-halv 8 tiden, og da når hun antagelig våkner for å få mat etter noen timer, så er hun i utgangspunket trøtt og sovner på igjen lettere. (så hadde du i det misnte sluppet å holde det gående til kl.2) er verdt et forsøk hvertfall. Bedre å ha de urolige timene på kvelden enn fra kalv elve og utover :-)

Min baby er snart 13 uker og hun har de siste dagene nå sovnet tidlig (v halv8 tiden) og så hatt lenger og lenger søvnperiode på natta, i natt våknet hun ikke før fem for mat. Det er rekord så langt :-)

Eller så kan det jo være det er noe som snart går over uansett, en urolig periode. Men tror jeg ville prøvd å legge tidligere å sett :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...