ory Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Hei, Fint at antall UL er oppe til diskusjon i helsenorge. Jeg har selv tatt 4 private UL tilsammen i svangerskapet. Synes det gir ekstra trygghet og så er det jo superkoselig å se på knøttet. Håper virkelig det blir flere obligatoriske UL, da det er dyrt å gjøre det privat. Hva synes dere om dette og hvor mange ekstra har dere tatt?
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Har vært på 7 UL på sykehuset i dette svangerskapet..
jente Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Hei,, Jeg går til en gynokolog og hun har lat meg se på nurket vår siden jeg var 6 uker på vei,,, Det er herlig og å se henne og jeg har vært på kontroller på UL og da har vi også sett henne,,,
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Helt enig i at det burde bli flere! Får UL ca hver 4.uke nå fremover, pluss har tatt noen private. Tilsammen i svangerskapet blir det vel ca 10 kan jeg tenke meg. Mulig noen flere.
C@milla *EMIL* Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 Jeg er såkalt risiko, og har hatt en ul i mnd siden 12. uke. Kunne egentlig tenke meg ca 2-3 ul i et vanlig svangerskap. I tillegg til den ordinære hadde det vært fint med en i 3. trim. Eller får vel de fleste ekstra om det er noe spesielt som bekymrer, eks blødning eller lignende.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Har hatt 3 private i tillegg til 5 ekstra på sykehuset i forbindelse komplikasjoner.. Skal også på UL i morgen + 1 gang i uken fremover!
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har bare hatt èn, og kommer etter all sannsynlighet ikke til å få noen flere. Er selvsagt glad for at alt har gått så fint under svangerskapet at jeg ikke har hatt behov for det, men samtidig ville det helt klart gitt en ekstra trygghet (og ikke minst en ekstra mulighet til å knytte bånd til barnet!) om jeg hadde fått minst èn til nå på slutten. Vi har ikke råd til privat UL, så her må vi nok vente med å få se h*n igjen til at h*n kommer for godt.
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Har hatt den obligatoriske,og 1 i uke 29 på sykehuset grunnet dårlig form,lite bevegelser den dagen.Her jeg bor er det ikke mulighet til å få gjort det privat heller,det er synd fordi jeg gladelig hadde betalt for å få sett at alt var ok og tatt en ekstra titt.
*lille blomst* Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har hatt tre ul på sykehuset + 1 forsøk på 3d ul (privat) som ikke ble noe bra bilder... Ul på sykehuset var den i uke 19, en i uke 32 som er tilbud til alle her i distriktet.. og så en i uke 35 fordi legen som tok ul i uke 32 ville sjekke tilveksten. heldigvis var alt fint på siste ul også, så nå venter jeg bare spent på å hilse på vesla!
enik<3M06&L08<3 Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 jeg har tilsammen hatt 8 ul på sykehuset(pga div).. men nr hadde jeg kun den obligatoriske+ 3d... syntes 1 ul er lite, til tross for at jeg har hatt 8 nå, syntes jeg ikke det er mange heller, hehee
Gjest Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har hatt to - den rutinemessige i uke 18-19, og en i uke 33 for å sjekke morkakeplassering. Synes det er helt greit å ikke få flere enn den ene rundt uke 18 dersom alt ser bra ut, jeg synes ikke det er nødvendig å prakke på vesla masse stråling bare fordi jeg har lyst til å se henne, og enn så lenge så VET man vel ikke med sikkerhet hvilke senskader overdreven bruk av ultralyd kan gi heller (det har jo vært snakket om skader på f.eks. egganleggene til jentefoster, noe som kanskje ikke vil gi utslag på helse før barna til disse jentefostrene vokser til), for det er tross alt ikke så mange år siden ultralyd overhode ble vanlig. Sier ikke at jeg tror ultralyd er farlig, men jeg er grunnleggende skeptisk inntil det motsatte er bevist. Så får jeg heller styre nysgjerrigheten til snella kommer ut og jeg kan se på henne hele tiden
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 2 tidlige UL pga 3 sa så 1 pga litt blødning i uke 13 1 ordinær 2 pga symfyse fundus mål skal ta 1 til om ei uke muli en denne uka å... så det ble altså 6 hittil burda vært UL tidlig,en som det er nå å en senere i sv.skapet
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 23. juni 2008 #13 Skrevet 23. juni 2008 med førstemann så var jeg på 3,glemte å skrive det. en ordinære en etter jeg falt i trappa ( klabb,hehe...) å en for å sjekke om morkaken hadde flyttet seg oppover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå