Gå til innhold

Noen her som tar/har tatt ingefær mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først kjøpte jeg ingefærkapsler av merket Nature's sunshine. De sa at de var ok å bruke under svangerskap.

Nå har jeg gått tom, og var på helsekosten for å kjøpe mer. da fikk jeg ei eske med ingefær-tabletter av merket Urizal. De påsto at den også var ok å bruke.

Noen som har prøvd urizal sine ingefærtabletter? Er alltid skeptisk til noe nytt, spesielt når jeg er gravid. Er i uke 16 nå (15+4) men har fortsatt kvalmen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt ingefær, men ikke kapsler :-) Kjøpte koffeinfri ingefærte på Sunkost :-) Fungerer kjempebra for meg :-) En kopp om morgenen så holder kvalmen seg borte :-)

Kan være placeboeffekt.. Men fungerer uansett på meg :-)

Skrevet

jeg kjøpte ingefærkapsler på apoteket å jeg syns det hjalp mot kvalmen

Skrevet

Jeg kjøpte også ingefærkapsler og syntes det hjalp supert i begynnelsen,men nå føler jeg at de ikke har store effekten lenger,dessverre.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd kapsler/tabletter, men ingefærte er jeg stor tilhenger av!

Jeg begynte å drikke 1-2 kopper ikke lenge etter at jeg ble gravid og kvalmen har vært så og si fraværende, så det har funka helt supert for meg. Det finnes som nevt over hurtigte å få kjøpt på helsekost, en med sukker, en med sitron/lime og sukker og en som er mye sterkere enn de andre to som ikke er tilsatt så mye sukker. Syns den sterkeste er best, med litt honning og sitron oppi.

Ellers funker det veldig bra å koke på rot også, enten ved å skjære noen biter og koke ca 5 min (ekstra sterk), la et par biter trekke i varmt vann i koppen, evt. raspe litt og helle varmt vann over.

lykke til :-)

Skrevet

Hei, jeg har brukt Urizal, de funker veldig bra på meg!

Brukte de i mitt første svangerskap også. Kvalmen gav seg for min del i uke 14 ca.

Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...