Gå til innhold

Bare jeg som tar solarium når jeg er gravid???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så mye snakk om at man ikke skal ta sol når man er gravid. Dette har jeg aldri hørt noe om, og de steder jeg har lest står det at det er helt ufarlig å ta sol når man er gravid!:)

Jeg tar sol 2ggr i uken jeg..synest det er så herlig å føle seg litt fresh og fin...jeg føler meg bedre med litt farge på kroppen,og i ansiktet!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tatt soliarium, men har ligget mye ute i sola og stekt kroppen.

Skrevet

Jeg skulle ha gjort det... Men kommer meg liksom aldri ivei=P

Har hørt at det ikke er farlig for babyen jeg også, men at de kan bli litt urolige pga lyset og varmen. Man anbefaler å legge et tørkle over magen.

Ikke noe jeg kommer til å gjøre i 10 min i solarium men.... De tåler da såpass. Har sittet ute i solen i flere dager på rad, og den lille har det helt fint=)

Skrevet

Er flere av oss som gjør det ja;) ikke farlig det, alt med måte vettu=) å når legen sier at det ikke er farlig så er det ikke farlig. Føler seg litt mere fresh når mann har litt farge på kroppen ja;) soler meg med god samvittighet jeg ihvertfall;)

Skrevet

Tenker stadig tanken, har lyst på litt farge. Men så er det pes å komme seg dit, ligge og svette..usj. Må nemlig ta mye og lenge sol jeg for å få farge. Farlig har jeg aldri hørt at det skal være :)

Skrevet

Tok litt sol (en til to ganger i uken) i vinter og tidlig våres. Reduserte fra normalt 30 til 20 minutter.. Vet ikke om denne reduseringen hadde noe for seg da..

Skrevet

Sol tar jeg ikke, tror ikke de har solarium her :)

Men siden det alltid er sol ute saa er jeg brun og fin og lugger gjerne ute i solen en timer her og der :)

Er herlig aa kikke ned paa en brun gravidmage :)

Skrevet

så det e ikkje farlig altså?skal i bryllup om 2 uker og vil gjerne ha litt farge..

Skrevet

Tar sol de gangene jeg gidder å dra meg dit jeg og:P Blitt en del de siste ukene i et forsøk på å prøve å få farge, blir ikke brun jeg:P

Skrevet

Må ta en stund for å bli brun da!

Jeg tar solarium cirka en gang i uken, rundt 25-30 minutter. Legen min sier det ikke er farlig, så det eneste jeg er bekymret for er rynker ;-)

Skrevet

kommer til å både ta sol og å slikke den sola som måtte komme i sommer. For å føle meg fresh og fin! Har solt med i tidligere svangerskap også uten problem

Skrevet

har selv tatt sol en del ganger i løpet av svangerskapet og det er ikke farligere når man er gravid, eneste er at noen babyer liker det ikke pga det sterke lyset, min lille blir helt vill inni magen når jeg tar sol eller i sola ute.. (:

Skrevet

Gjorde det første gang jeg var gravid, angrer hver gang jeg ser på magen. Brede store lilla strekk merker som aldri vil forsvinne. Var ikke i solarium, men lå i solen uten og dekke magen. Huden tørker ut og blir mindre elastisk.

Hudlegen sa det var solskadet hud, fordi huden blir tynnere når man er gravid. Strekkmerkene blir "brann merker" og arr som aldri forsvinner.

SOLING FRARÅDES!!!

Skrevet

Har kjempe lyst til å ta solarium, men var litt redd for at det kunne skade barnet. Men som jeg leser her så er det vist ufarlig. Så skal gå å ta solarium etterpå. Er jo bare å bruke ekstra solkrem på magen, da slipper man jo slike brannskader som personen over meg skriver om.

Skrevet

kommer til å ta noen soltimer nå ja etter hvert som bryllup nærmer seg! :) Skal visst være ganske ufarlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...