Gå til innhold

Sydentur.. hva i all verden trenger man??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Torino, første sydentur for tøtta på 1 år. Men jeg er skikkelig i tvil hvaog hvor mye tøy jeg skal pakke. Kommer til å ta med biotex så jeg får vasket litt. Har ikke lyst til å pakke alt mulig heller, men litt økonomisk, og lite. Noen som har noen tips om hva og mye og sånn?

Utstyr og mat har jeg litt bedre kontroll på... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I syden går ofte barna i bleie, nakne eller truse. Så mye klær behover du vel ikke å ha med, men t-skjorte, truser kunne du tatt med en del av, mens par tre shorts/kjoler, 2 bukser, 1 joggebukse og 1 lett jakke og et par gensere? Vet ikke hvor lenge dere skal være jeg men si dette var for 1 ukes tid. Og husk du kan jo vaske og kanskje kjøper noe nytt!!

Skrevet

Vi hadde med alt for mye klær på sydenturen vår. Hun brukte bare kjole eller t-skjorte. Skal hun bade? Badebleie og "badedrakt" med solfaktor er lurt. Vi hadde to badedrakter slik at hun alltid hadde en tørr. Ellers hadde vi med grøt og middagsglass. Det finnes helt sikkert der, men vi orka ikke stresse for å lete etter babymat. Solhatt og solkrem er must!

God tur!

Skrevet

Vi hadde god erfaring med UV-drakt og hatt som er lang i nakken, da kan du bare smøre solkrem på ansikt/hender/føtter (kjøpte på Polarn og Pyret, to delt er greit pga bleieskift syntes jeg men vet at NameIt har noen fine hele drakter med hatt til også) . De er svale også og tørker fort i varmen. Brukte bare dette på dagtid. Noen tynne bukser/bodyer, (greit med langermet på kvelden pga mygg), en lett jakke kanskje og en joggebukse til kveldsbruk (og kan være kjølig på murgulv når man har aircon på rommet). En pysj el to. Teppe til å dekke til når hun sover i vogna er lurt. Ville satset på å vasket litt underveis hvis mer enn en uke. God tur!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...