Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #1 Skrevet 23. juni 2008 Har ei jente på 3 år, og en gutt på snart 8 uker. Jeg og min mann har funnet ut at vi godt kan tenke oss 3 barn. Dessuten ønsker datteren vår også at vi skal få et barn til......(ikke det at hun bestemmer, men hun er positiv til det) Jeg nevnte for min mor i går, at "det" kan vi gjøre med neste barn, dersom vi får flere. Hvorpå hennes kontante svar var; Nei, nå holder det. Det er nok med to barn. Du er ferdig nå. Jeg ble litt paff, for det bestemmer ikke hun. Så jeg fikk ikke svart henne. Jeg tror ikke det er ond vilje fra hennes side. Men hun har bare meg, og for henne holdt det med ett barn. Og derfor tror jeg hun har problemer med å se at andre ønsker flere. Hun sa også at de skulle jo vokse opp også disse barna. Jeg og min mann gjør ikke noen dårlig jobb med å oppdra barna. Selvfølgelig kunne vi vært bedre, det er ting vi kunne gjort anderledes. Men vi er glad i dem, og jeg tror ikke barna mangler noe. Vet ikke helt hva jeg skal si til min mor uten å såre henne. Eller om jeg behøver å si noe i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #2 Skrevet 23. juni 2008 Dere er uenige, hva så? Vil du ha 3 barn, er det din sak, ikke hennes. Hun syntes 1 er bra. Du synes 3 er bra. Skjønner ikke problemstillingen... Lurer på om du er litt vel nærtagende. Tviler på at din mor vil slå hånden av tredjemann bare fordi hun synes det er en dårlig ide.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #3 Skrevet 23. juni 2008 Hehe, er da ikke hennes buisniss. Bare si bestemt til henne at dette har hun ingenting med å gjøre, og ønsker du fler barn blir det slik
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #4 Skrevet 23. juni 2008 Takk for svar.....vet jo at hun ikke har noe med det. Jeg ble bare så overrasket over at hun kunne få seg til å si noe slikt. Hun har da aldri ytret sine meninger om mitt liv så sterkt før noen gang...Jeg hadde bare ikke ventet den.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #5 Skrevet 23. juni 2008 HI. Det skrives ikke anderledes, det skrives annerledes.
Teltpluggen Skrevet 23. juni 2008 #6 Skrevet 23. juni 2008 Huff ja.. Forstår godt hva du mener. Her er det sambo sin mor som har beskjed om at nå får vi EN til, og så er det stopp for vår del! (Javel...?) Vår er ikke så gammel at det er aktuelt med flere for oss enda men uansett.. Men det var visst nok fikk vi beskjed om. En av hvert kjønn var det vi skulle få. Jeg sa at det var vel strengt tatt ikke noen andres avgjørelse enn min og sambos. Det ble med det, men nå vet vi i alle fall hvor hun står..
Teltpluggen Skrevet 23. juni 2008 #7 Skrevet 23. juni 2008 Men for hennes del var det nok ment mest som en spøk;) Hun har en av hvert kjønn selv, og jeg kan godt forstå hvorfor hun har meningene hun har. MEn det er jo likevel vår avgjørelse;) (Kan godt tenke meg tre;) )
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #8 Skrevet 23. juni 2008 Skjønner at du reagerte, tror også jeg ville blitt litt paff. Nok med 2 stk, du er ferdig nå, ikke noe spørsmål, liksom... Men heldigvis er det jo opp til dere hvor mange dere vil ha:) Neste gang temaet kommer opp, så kan du jo skremme henne og si at dere vil ha 5 stk. Men i grunn litt merkelig at enkelte bestemødre ikke vil ha flere barnebarn. Skulle tro at det var jo flere, jo bedre?? Så lenge de blir tatt vare på, så klart.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #9 Skrevet 23. juni 2008 Det er som å høre svigermor. Bare hun er værre. hun er enebarn, mamman hennes er enebarn og selvfølgelig er da også mannen min enebarn. Hun er faktisk av den oppfattning at man ikke kan gi kjærlighet til mer enn et barn, for en skrulle.. Mannen min har en nydelig datter på 10 år fra et tidligere forhold som jeg har vært stemor til siden hun var 2 år, hun er selvfølgelig Bestemors øyesten å det er jo helt greit, men når jeg og mannen for 4 år siden fortalte at vi ventet en datter sammen ble hun sint og sa at hun hadde kun et barnebarn og slik skulle det være, hun kom ikke til å bli glad i det nye barnet på samme måte som hun første.. I dag er vår datter 4 år, hun liker ikke bestemoren sin fordi hun utstråler og gjør konsekvent forskjell på barnebarna.. Dette sklei litt ut..men det jeg ville frem til er at vi planlegger et barn til å det er hun kjempe imot, mannen min fikk sterilisering på privatklinikk i bursdagsgave.. Da sa mannen min klart i fra at hvis vi skulle klare å ha kontakt med henne så måtte vi få leve vårt liv uten innblandinger og råd fra henne.. Det er ditt liv og bare du kan leve det, hvis du og din mann ønsker flere barn så burde hun bare være glad på deres vegne.. Lykke lykke til med nr 3.
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #10 Skrevet 23. juni 2008 Har opplevd noe lignende! V snakket om å få tette barn og at vi ville begynne å prøve snart, plutselig sier svigermor, "nei, dere må kose dere med hun dere har nå en stund" hun tenkte også "å herregud hvordan skal dette gå" når samboer fortalte at de skulle bli betseforeldre! Han er 28 jeg 24. Hadde forstått reaksjonen hvis vi var 17-19. Og min mor mente at nei nå kunne vi ikke begynne å prøve på flere når jeg mulig får jobb etter endt permisjon. Synes ikke de har noe med dette å gjøre, dette er et valg mellom meg og samboer!! Men blir helt satt ut når de siser sånt!! Gjør som dere vil!!
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2008 #11 Skrevet 23. juni 2008 Jeg ser egentlig ikke problemstillingen jeg. Vi har to. Da vi fikk den siste sa mamma at nå fikk det holde. Vil du ikke bli bestemor til flere da, sa jeg. Nei, det holdt med to fra min side, barna skal følges opp. Nå var det heller min brors tur til å få barn (han er 32 år og singel, så det drøyer nok litt) Mamma elsker mine to barn. Hadde jeg fått nr 3 ville hun elsket det av hele sitt hjerte også. Når hun sier slike ting, er det godt ment, hun har selv erfaring med å ha to barn. Vil jeg ha nr 3, får jeg barn nr 3. Mamma bestemmer da ikke det, men jeg ser overhode ikke problemet at hun sier hva hun mener.
3xmamma Skrevet 23. juni 2008 #12 Skrevet 23. juni 2008 Jeg har en mamma som ble stresset når jeg fortalte at nr 3 var på vei, når jeg fortalte at jeg kunne tenkt meg 4 stk fikk jeg beskjed om at nei, nå er det da nok! I vår situasjon er det nok det at vårt 2 svangerskap endte ganske dramatisk, og senere svangerskap etter det ville gå under risiko. Jeg har forklart henne at hun må slutte å anke, dette går bra, men ligger i hennes natur å anke. Syns på en måte det er søtt jeg, de vil jo som oftest vårt beste da
Northernlights Skrevet 24. juni 2008 #13 Skrevet 24. juni 2008 Hadde det vært opp til min mamma, hadde jeg bare hatt 2 barn. Heldigvis var det opp til meg =o) Jeg har 4 gutter og 2 jenter, og har dermed gitt henne 6 barnebarn. Og det er hun jo i dag veldig glad for. Men fremdeles hender det hun sier "nå må du ikke finne på å bli gravid igjen nå,da!" =o)
Anonym bruker Skrevet 24. juni 2008 #14 Skrevet 24. juni 2008 Hehe, hos deg kan jeg på en måte skjønne at hun begynner å spøke med sånne kommentarer
Northernlights Skrevet 24. juni 2008 #15 Skrevet 24. juni 2008 Hun begynte med det etter nummer 2 ;o)
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2008 #16 Skrevet 25. juni 2008 Godt å høre at det ikke bare er min mor som er sånn;-) Jeg gjør jo seff som jeg vil. Og det er egentlig ikke noe problem, men jeg ble så paff, og hadde ikke ventet det. Det er altfor tidlig å begynne å prøve på nr 3 for vår del, minstemann er jo bare 8 uker. Men det er greit å ha tanker om det. Takk for alle svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå